Odyssea pokračuje: Klod

21. 04. 2010 19:00, Aktualizováno 22. 04. 2010 15:16

Obrázky: 8

Autor: EQCH redakce Foto: Helena Görnerová Rubrika: Soutěže Počet přečtení: 8566 Počet komentářů: 20 Komentuji zde: Ne Bookmarkován 1 krát

Klodíkův příběh nás prostě zaujal; „zapomenutí“, „ničí“ koně jsou opravdu smutné téma, bohužel nikoli vzácné. Navíc nás udivilo, že Klod – aspoň podle fotek - zhubnul během poměrně krátké doby. Chtěli jsme znát i podmínky jeho současného pastevního ustájení. 10. března jsme se proto za ním vydali.

Jak se žilo Klodovi 10. března

Klod 10.3.2010Silný studený vítr nás přivítal v poměrně rozlehlém svažitém výběhu/pastvině, nahoře dřevěný přístřešek a vedle něho hromada sena, v níž se přehrabovali dva hnědáci. Ten větší a hubenější byl Klod. Další dva koně se podobně ládovali senem za ohradníkem v druhém výběhu.

Výběh/pastvina je otevřený a očividně hodně větrný, kromě přístřešku jsme neviděli žádné místo, kde by se koně mohli ukrýt před nepřízní počasí. Kvalitu pastvy nebylo možné v tuto dobu přesně ohodnotit, nicméně velmi bujně nevypadala. Hromada sena, kterou měli koně non stop k dispozici, nebyla zastřešená ani ničím ohrazená, takže ji roztahali a osázeli četnými hromádkami koblížků. Seno jinak vypadalo na pohled a dotyk dobře. Celkově však první věc, která nám padla do očí, byl „management bobků", který zde bude zřejmě technickým problémem.

Jak vypadal Klod

Klod 10.3.2010Klod na první pohled nevypadal špatně. Tmavý kůň s výraznějším bříškem a opadlými svaly... Jenže zdání a hlavně dobrá, hustá a ve studeném větru „postavená" zimní srst klamaly. Po bližší prohlídce a pohmatu jsme jeho výživný stav odhadli na 3. Zaujala nás i jeho přední kopyta, výrazně nepravidelná. Po zamrzlém nerovném povrchu výběhu/pastviny se koník pohyboval opatrně s poněkud ztuhlým zadkem.

Kůň byl odčervován (po návštěvě nám bylo e-mailem sděleno, že vyšetření trusu, provedeno cca 14 dní po odčervení, bylo negativní) a každým dnem měl přijít veterinář na úpravu chrupu. Velkým problémem Kloda, kromě ortopedických potíží, byl podle slov majitelky opakující se kašel a dýchací problémy - jeden z důvodů, proč koně stěhovala na pastvinu. V době naší návštěvy byl kůň po dýchací stránce zdravý (nicméně majitelka později v e-mailu uvedla, že kašel a zhoršené dýchání se vrátilo).

Plány do budoucna

Majitelka by ráda dostala koně do kondice, kdy na něm bude moci pravidelně jezdit, třeba i s menšími závody. Na toto téma jsme ji upozornili na opatrný návrat do práce s ohledem na jeho končetiny a rozhodně jsme jí doporučili kvalitní úpravu kopyt, která byla bosá a skutečně hodně nepravidelná. Navrhli jsme jí kopytáře, který se později skutečně začal o Klodova kopyta starat.

Další upozornění se týkalo potřeby hlídat začervení koní. Protože nelze předpokládat, že se celá pastvina bude ob den či ob dva dny uklízet, a protože měli koně trusem znečištěné i seno, bylo majitelce doporučené pravidelné odčervování, ideálně i s průběžnou kontrolou vajíček parazitů v trusu. Doporučené bylo i pořízení krmelce, kam by se seno dávalo, aby ho koně neroztahovali a neznečišťovali.

Klod 10.3.2010


Výživářské postřehy a měření:
  • obvod hrudníku: 200 cm
  • obvod holeně: 22,5 cm
  • kohoutková výška pásková: 180 cm
  • přepočtená hmotnost: 570 kg
  • optimální hmotnost: 590 kg
  • stupeň tělesné kondice: 2-3
Vyživářský cíl:
  • dosáhnout stupně tělesné kondice 5
  • zlepšit osvalení a připravit koně do sportovní kondice
Stávající krmení:

1,6 kg mletého ovsa ve dvou dávkách (ráno a večer), minerálně-vitamínová směs (Energy's Mineral) 150 g denně, slunečnicový olej (max. 150 ml denně), MSM Farnam 25 g denně, luční seno ad libitum.

Odyssea mého koně logoDopručená krmná dávka:
  • seno 8 kg
  • oves 1,5 kg
  • Fitmin Opti 1 kg (bílkovinné extrudované doplňkové krmivo) - kvalitní bílkovina s doplňkem aminokyselin pro lepší nasvalení
  • Fitmin Profi 80 g (granulovaný minerálně vitamínový doplněk pro sportovní koně se stopovými prvky v chelátové vazbě, aminokyselinami, s nukleotidy, se živou kvasinkovou kulturou Sacharomyces, s vyvazovačem mykotoxinů) - pro zdravý metabolismus
  • formula Reformer 500 g (stabilizované rýžové otruby obohacené o vápník) - gamma oryzanol podporuje tvorbu svalové hmoty
  • Fitmin Flexi 20 g (kloubní výživa - glukosamin a chondriotin sulfát) - pro regeneraci kloubní chrupavky
  • sůl 50 g
  • Herbs Regeneration pro zlepšení trávení 40 g (ostropestřec mariánský, probiotika, antioxidanty) - pro nastartování a podporu trávení
  • MSM pro prevenci kloubních zánětů 5 g

První plnění v soutěži

Na návštěvě 9. 4. 2010 bylo firmou Dibaq a.s. dodáno krmivo v celkové hodnotě 9.564,- Kč.


Další informace o Klodovi můžete najít na stránce www.klaratajcmanova.websnadno.cz

Pod článkem najdete VIDEO koně z naší návštěvy, přiložené soubory s krmnou dávkou a během zítřejšího dopoledne přidáme i protokol rozboru sena.

Připojené obrázky

Připojená videa

Klod 10.3.2010

Komentáře

rozbalit všechny komentáře sbalit všechny komentáře

Seřadit komentáře: Od nejstaršího / Od nejnovějšího

  • 1. Kklarka

    bobky :)

    21:17 - 21. 04. 2010

    Jen bych rada uvedla na spravnou miru vec s bobkama :) cca tyden pred navstevou opadl snih, ktery skryval poklady, ktere pod nim i na nem lezely. Pres zimu nebylo mozne odho.novat.. Nicmene pastvinu nyni udrzujeme pravidelnym vybiranim cca 2x - 3x tydne. Chceme cistou pastvinu s co nejmene podpurcema ruznych brouku a onemocneni. A senik je jiz postaven take - to jsme meli v planu jiz davno kdyz uz pominu zdravi koni tak i financni stranku, kdy toho kone 1/3 zahamtaj pod sebe. Na nektere vychytavky se prichazi casem..

  • 2. jaja

    bobky a spol

    21:24 - 21. 04. 2010

    Reaguje na 1.

    Děkuji za reakci a upřesnění! Jste tedy fakt dobří, když to takhle udržujete ;-) Značka ideál, což jsem velmi ráda, protože právě tohle je velká bolístka mnoha pastevních ustájení.

  • 3. Kklarka

    bobky :)

    22:06 - 21. 04. 2010

    Reaguje na 2.

    Bohuzel obcas na to neni tolik casu,kolik by to potrebovalo, ale snazime se... To bychom za chvili nemeli zadnou pastvu a meli tam jen same bobky :( Jinak co se tyce pastvy, moc ji neni, nebude urcite jedna z tech kvalitnich, ale kone se tam pasou po vetsinu dne a seno k dispozici stale maji.

  • 4. HelenaG

    Rozbor sena doplněn

    15:18 - 22. 04. 2010

    Slíbený rozbor sena jsem doplnila pod článek.

  • 5. horsana

    OT

    18:08 - 22. 04. 2010

    Reaguje na 4.

    na čom všetkom sú ľudia schopní "jazdiť", alebo dokonca "pretekať", to sa fakt nestačím diviť...:((

  • 6. Kklarka

    **

    20:59 - 22. 04. 2010

    Reaguje na 5.

    Já se také divím...

  • 7. megera

    jedna, dva, tři.... moc - zvláštní počty

    17:03 - 23. 04. 2010

    takže koník má 570 kilo, ideální váha je 590 kilo, stupeň tělesné kondice je 2,5, cíl je 5, což by měl být také ideál, takže mi vychází na jeden stupeň v hodnotovém pořadi celách 8 kilo tělesné hmotnosti koně, který má 180 v kohoutku... no to jsem hodně zvědavá, kam až ta stupnice sahá, protože na tom koni bude možná vidět 50 kilo, ale to celých 6 a 1/4 stupně stupnice, takže by koník pak měl vlastně stupeň 8,75 a byl by tedy skoro smrtelně obézní... Někde uděšlali soudruzi z NDR chybičku... A krmná dávka ? co ten kůň potřebuje je klid, pohoda a čas, pokud má minerálku, vodu, seno a sůl... jaký dlouhodobý výsledek přinese krátkodobé podávání rýžového doplňku a minerálky pro sportovní koně. Možná by bylo dobré to podrobně vysvětlit, protože mě to v tomto případě jasné není. Ne, že by to ublížilo, to jistě ne, i když kombinace koně s nemocnými klouby - výživa ano, msm snad ano, ale pak jaképak nasvalování sportem, to zvíře asi potřebuje na artrozu volný pohyb nonstop, žádné skákání, žádné msm... zřejmě jsem zbloudilá, ale tohle přece není kůň do sportu...

  • 8. horsana

    ...

    19:50 - 23. 04. 2010

    Reaguje na 7.

    ale ako že nie ? veď ho to strááášne baví predsa...spapá MSM a ked mu zase náhodou niekto nezabudne upraviť pol roka kopytá , možno aj vyhrajú nejakú mašľu,ved ked už mu zachránila tá dobrá duša život ...

    ja by som sa od hanby prepadla , keby ma čo i len napadlo na niečo také sadať a prejsť sa po dvore,no ale niekto tu má dokonca ambície závodiť a prečo mu v tom nepomôcť, že ? síce kôň chrchle, vyzerá príšerne, stojí celý pokrivený , kríva na korektúru musel majiteľa upozorniť až odysseácky team, ale budiž...hádam len mu ten život nezachránili nadarmo !! a zadarmo...

    nerozumiem celkom tejto súťaži,.ale majiteľom tých vybraných koní nerozumiem už vôbec a ani nechcem, myslím...

  • 9. Kklarka

    .

    20:58 - 23. 04. 2010

    Na krive nohy me nemusel upozornovat tym z EQ - tento problem resim od zacatku, co konika mam. Pred zimou se mu sundaly podkovy a kopyta nebyla upravovana mesic a pul. Konika do sportu urcite nechci! To co se jelo minuly rok bylo cca 3x a z toho byly 2x překážky 60cm, coz pri jeho vysce slo o skoky cvalove. Jinak mimo VEREJNYCH TRENINKU - jak se tyto ¨zavody¨ spravne nazyvaji se s nim nijak skokove nepracovalo. Tudiz jsem tyto V.treninky brala jako obcasne skoceni. Konik jezdil cca 2-3x do tydne a pres leto diky dychacim problemum chodil alespon na lonz, protoze pod sedlem to nebylo mozne. Od zari - kdy se prestehoval na pastviny se s nim nedelalo skoro vubec nic az na par vyjizdek ktere se vicemene skladaji z kroku, sem tam se nakluse a nacvala. Ale tvrda prace, ktera by kone nicila to neni - je to velmi lehka zatez. Moc dobre si uvedomuji v jakem stavu jsou jeho klouby, proto nemam zajem o zadne zavodeni, pouze nejake obcasne skoceni, pokud mu to zdr. stav dovoli. Pokud nekdo konika nevidel na zivo, nemuze tvrdit, jak hrozne vypadal a vypada. Fotky jsou jedna vec a pohled na zivo vec druha.. Vsak se tym rozhodoval, zda Klodika vubec do souteze zaradi. To je vse, co jsem k tomu chtela rict. Sveho kone rozhodne netyram a uz vubec ne silenym jezdenim, myslim, ze se ma lip nez vetsina koni zavrenych uvnitr boxu a vidim to na nem. Jinak co se tyce jezdeni - neprobehlo 14 dni zpet - az na vylet na vahu. Momentalne pracujeme spise ze zeme.

  • 10. monci

    :-( ...

    22:28 - 23. 04. 2010

    Reaguje na 9.

    Nikdo neříká, že svého koně týráš, mě se jen ježí vlasy při pouhém pročítání tvých poznámek, a nemusím koně ani vidět a je mi ho líto. jak vůbec můžeš pomýšlet s takovým chudákem i jen na občasné skákání??? ok, nějaké pohodové vyjíždky proč ne, ale pojem veřejný trénink vnímám jako řadu několika překážek zasebou, kterou je potřeba přeskákat jako v regulerním parkuru, jen možná v nižším podání, což mi tedy nepřijde ani trochu jako adekvátní zátěž na konovy nohy, pokud jsou v takovém stavu, jako na fotkách (a fotky asi moc nelžou), plus k tomu artroza a problémy s kopyty, uf, na mě fakt trochu moc silný kafe! proč tomu koni nedopřeješ možnost se zregenerovat? nechápu, proč někteří nekokážou potlačit své choutky a využívají i nevyužitelné koně k něčemu, co je s největší pravděpodobností nad jejich síly? ale jo, když to toho chudáka tak baví, sem tam si něco zkočit, proč mu to nedopřát! paníček se mu tedy přizpůsobí a na nějakej veřejnáček ho vezme! a co stále nějak nechápu k soutěži - proč porota vybírá a podporuje jedince, kterým nejspíš očividně nejde o blaho koně ale o dosažení svých cílů? (např. zde je tedy cílem pomoci majitelce dostat koně do kondice pro pravidelné ježdění s možností menších závodů!!) chápu, že někdo ve svém koni vidí sportovního ducha, já v tomto koni vidím pouze bytost, která se snaží přežívat a asi dosáhnout hlavně klidu, když už má chudák ty nohy tak příšerný, že bych na něj nesedla, ani kdybych měla muší váhu...)jeslti se mílím, a cíle majitelky jsou někde více při zemi, pak se omlouvám za nepochopení celého článku, ale na mě to po přečtení úvodního dopisu a dalších reakcí majitelky opravdu bohužel nepůsobí jinak :-(
    PS: když už máme v porotě veterináře(řku), zajímal by mě pohled na artrozního koně do parkurů. Vzhledem k tomu, že můj má taky artrozu, vím, že je nesmysl skočit s ním i piďikřížek, protože po takovém \"skoku\" by chudák opět začal kulhat, mě to za to nestojí, a jsem ráda, když se spolu můžem vydat ještě na občasné procházky do přírody. A to bez urážky, tento kůn na fotkách vypadá v mnohem horším celkovém stavu než ten můj, a stejně si majitelka vede svou, a stejně je v tom ještě podporována! copak vy s takovými plány - poroto - souhlasíte??!!

  • 11. Kklarka

    .

    23:23 - 23. 04. 2010

    Pokud mas takovy dojem, mej.. Myslim, ze at sem napisi cokoliv, vzdy k tomu clovek, ktery ma sve postaveni k veci bude oponovat. Mym cilem urcite neni zavodeni, kdyby ano, uz je na kolbiku - a jak jsem psala pokud zdr. stav DOVOLI, tak si sem tam neco skocit, ale ne ucast na kolbikach - a to neni moje podminka. Hobby se jezdili loni, kdy jeden cas byl v celkem slusne kondici a po skakani nikdy nekulhal - i kdyz nebral MSM. Tento rok jsem nemela v planu s nim nekam vyjet - uvedomuji si jeho 'opotrebenost¨ a stav kloubu. Jedinym mym cilem v dnesni dobe aby kun opet nabral svou hmotnost, kterou ztratil a mela jsem pocit, ze jsem ve vyzive nekde delala chybu., proto jsem se prihlasila Zkousela jsem mnoho moznosti, jak krmit. Nejdrive se krmil oves, otruby a seno. Pote se preslo na jecmen, k tomu se pridalo lnene seminko s otrubami - postupne k tomuto se pridalo extrudovane krmivo. Pote se to vystridalo za jecmen, extrudat a navic sladovy kvet. Pak jsem zase na nektere obdobi vynechala extrudat a pridala se extrudovana kukurice. Zkouseli se ruzne varianty na delsi dobu . Po dohadech o kazde steblo sena v najemne staji jsem tuto staj opustila a dala mu moznost sena adlibitum a k tomu jsem nejakou dobu pridavala Energys granule - nejaky pribytek jsem pozorovala. Konici nahore meli pres zimu opravdu sibir a spalovali o 106, tak sel Klodik znovu dolu i pres zvyseni jadra. Nevim, zda to takhle staci vysvetlit a upresnit.

  • 12. Kklarka

    Vaha

    23:34 - 23. 04. 2010

    Reaguje na 7.

    Jinak or ma dle vahy 600kg.

  • 13. jenynka

    ..

    11:47 - 24. 04. 2010

    Po přečtení všech komentářů k tématu Klod se odvážím také vstoupit to déto diskuze, leč nerada, protože tyto diskuze jsou především o vlnách kritiky, než o vlnách rad, kdy namísto toho, aby diskutující napsal \" nechalal bych na velkém zvážení majitelky další případné kroky s koníkem v jezdeckém sportu\" namísto toho \" divím se, na čem všem jsou lidé schopni jezdit a dokonce závodit \" !
    Všechny tyto \"odyssey\" jsou především o tom, že majitelé chtěli seznámit jezdeckou veřejnost, která sleduje stránky equichannelu o tom, jaký zažili příběh se svým koněm a protože byla zároveň vypsaná soutěž, tak by ti lidé byli asi dost hloupí, kdyby nebrali to, co jim zdejší tým nabízí zdarma. Já bych to brala taky, ale naštěstí neřeším nic takového a obdivuji všechny ty, co se pustily do trnité cesty za záchranu koně, protože to chce opravdu hodně času, peněz, úsilý a především lásky!
    Reaguji na příběh Kloda, protože ho znám a znala jsem ho i za jeho mládí, kdy sportoval a neprošel si opravdu ničím lehkým a tak jak dopadl v zooparku je opravdu trestuhodné! Všichni tu řeší, jak na něm majitelka občas skočí nějaký malý křížek, ale nikdo neřeší, proč v bývalé stáji dopadl tak jak dopadl. To, že neměl řádnou veterinární péči, to že byl vychrtlý na kost a spoustu dalších problémů. Všichni čtou jen mezi řádky. Kůn je na pastevním ustájení, má volný pohyb, přístřešek kam se schovat, dostatek sena, vody, dostává jádro, je pravidelně odčervován, očkován, strouhán, má koňskou společnost, co více si může přát!

  • 14. jenynka

    ...

    12:36 - 24. 04. 2010

    P.S.
    Omlouvám se za hrubky, příště dám větší pozor :)
    Přeji všem šťastné a spokojené koně a ať je tech nešťastných co nejméně!

  • 15. monci

    Re:Kklarka a Jenynka

    21:09 - 24. 04. 2010

    Reaguje na 11.

    Kklarka, díky za doplnění, najednou mi přijde, jako by to psal někdo jiný než ty předcházející tvoje reakce, konečně je z toho cítit nějaká snaha o koně samotného, to se čte o mnoho líp než když je v článku evidentní snaha dostat jen koně nad překážky (tak mi to vyznělo, vím, já neznamenám nic, je to jen můj pocit..)...Jen ještě k tomu - pokud to stav DOVOLÍ - nechci být skeptická, nejsem odborník ani náhodou, ale podle fotozáběru na ty jeho nožky nevím, jeslti je vůbec možné, aby jeho stav vůbec něco víc v budoucnu dovolil....ale kdybych se pletla, byla bych ráda :-), a mylsím, že ani změna krmení zrovna moc nezmůže.
    Jenynka - ok, znáš koně osobně, nás dalších 95% bohužel ne, a tak nezbývá, než právě číst mezi řádky, a udělat si obrázek "pouze" z napsaného textu, což ve mě vyvolalo pocity výše popsané, bohužel. Samozřejmě že nynější majitelka nemusí moct a jistě ani nemůže za všechny zdravotní perepetie toho koníka, a pokud má snahu mu už jen pomáhat, pak je všechno dobré, zároven by ale hlavně tedy měla snad brát ohled na jeho (bídný) stav a o nějakém skákání snad ani nepřemýšlet, natož o podobných plánech vůbec psát! ne? A pak bohužel opravdu trochu nechápu výběr koní, kterým bude pomáháno, je to velice subjektivní, i proto bych alespon náznakem ráda věděla, co bylo tím startovacím motorem pro užší výběr "vyvolených"? (na tom přece není snad nic tajného,ne?)

  • 16. Kklarka

    ..

    21:48 - 24. 04. 2010

    Reaguje na 15.

    Ok, mrzi me, ze to z techto slov tak vyznelo. Co se tyce slohove stranky a psanych vet atd na to fakt expert nejsem. Pokud bych nemela snahu o konika a dostat ho jen na prekazky, byla by to hloupost, to si preci muzu poridit kone, ktery na to bude mit. Ovsem nechci, nebylo by to vuci Klodasovi fer - alespon tak ja to tak prozatim citim. Pokud bych ho z toho vseho nechtela dostat, necham ho v zooparku a usetrim nejakych hezkych par desitek tisic (ktere jsem na nej vydavala i za dobu studii, kdy nebyl pravidelny prijem, ale nejaky byt musel) co na nej padlo. Tyto penize, cas a to vse jsem mu proste obetovat chtela nehlede na to, zda bude jezdit nebo zavodit, protoze tenhle konik si zaslouzi prozit hezky zbytek zivota v klidu a v pohode (to si troufam rici, ze tak je). Loni se jezdilo na hobby, protoze se to dalo a v tu dobu jsem rikala, ze to je jeho posledni sezona, co se s nim skace na hobby. Tusila jsem , ze letos to spis uz nepujde - dle toho jak se situace s nim vyviji to jen dokazuje...

  • 17. jaja

    sohlas nesouhlas

    10:08 - 25. 04. 2010

    Reaguje na 10.

    Monci, můžeme souhlasit a nemusíme, to není naše věc. Ti koně nejsou naši a to, co se s nimi bude dál dít, je věc jejich majitelů a ne naše. Nikomu nelze nic přikázat ani zakázat - to nemůže udělat ani ošetřující veterinář, natož nějaká "soutěžní komise". Klárce jsme dali nějaké rady, které jme v tu chvíli považovali za podstatné - to, zda o tom už Klárka uvažovala dříve, nebo to pro ni byla novinka, nehraje roli. My Kloda známe jen z toho napsaného příběhu.
    V rámci soutěže je dostat koně pomoci krmení do takové kondice, aby byl z tohoto hlediska schopen dál sloužit majiteli co nejlépe. Minimálně u jednoho příběhu jsme "do toho nešli", protože jsme narosto nesouhlasili s tím, jak se majitel staví ke svému koni už podle napsaného příběhu. Klod to nebyl. To, že Klárka nedělá vše ideálně, je prostě naprosto normální věc. Bohužel každé životní situace je jedinečné a člověk může do ní vstoupit nbitý vědomostmi a stejně bude razit i slepé cestičky. A Klárka je mladá slečna, takže se pořád učí - zatím kratší dobu, než třeba Megera :-) a než třeba Horsana :-)
    Hmotnost Kloda mě taky překvapila - ona na první pohled vůbec nevypadal špatně. Tmavá barva, zimní pastevní chlupy a celková mohutnost plus senem vypapané břicho - to vše působilo, že je v konici 5 (plus minus). Opravdu jsme se museli na něho podívat zblízka, abychom viděli vystouplé kosti a žebra. Jak to, že jeho hmotnost se neliší od hmotnosti ideální? Nevím. Možná je to i tím břichem - plná střeva nejsou lehká. Nicméně kůň byl hubený a potřebuje krmením pomoct k lepší kondici. Když ho srovnám s Valmontem, který vážil zhruba stejně, tak je to nebe a dudy - oba dva naprosto odlišní!
    No a co se týče ježdění na Klodovi - nám nepředvedl žádné kulhání, podle něhož jsme měli říct "na něho už nesedej". Však video máte pod článkem. Naopak artrotičtí koně mnohdy potřebují pravidelnou práci - rozumnou, to ano, ale co je to rozumná práce pro tohoto konkrétního koně, to bude muset zjistit Klárka sama... Pokud bude schopen danou práci (ke které se doberou postupně) zvládat bez kulhání//nadměrnému ulevování končetiny klidu/zhoršení pohybu a bez hubnutí (což považuju za důležité příznaky pohybové nepohody koně), at na něm jezdí a třeba časem i skáče malé skůčky - pokud je ten kůň sportovcem od srdce, tahle aktivita mu může výrazně zlepšit život po fyzické i psychické stránce. Jen se musí najít meze, v nichž se bude pohybovat trénink a práce, a mus se počítat s tím, že ty meze půjdou stále níž...

    Ano, i ted vidím, že je dobře, že jsme Kloda vybrali - stejně jako je dobře, že jsme vybrali Valmonta. Oba dva jsou to případy, o kterých se musí dost přemýšlet - nejen odsuzovat, i když to jde od klávesnice nejlíp, žejo? - a to posouvá lidi vpřed. I ty nejchytřejší ;-) Ona chytrost nemá horní hranici ;-)

  • 18. blanka

    video

    10:48 - 25. 04. 2010

    Reaguje na 17.

    Nevím jak ostatním, ale mě se video nezobrazuje..
    Přemýšlet.. nad čím? Kůň se potřebuje trochu nakrmit, na fotkách z léta vypadal celkem dobře, takže myslím, že mu dala zabrat spíš zima, možná by nebylo bývalo od věci, kdybyste ho dekovali. Křivé nohy má spousta koní a z využívání je to nemusí vyřazovat, i když samožrejmě to chce mnohem větší opatrnost a promyšlenější trénink kondice, než kůň korektně stavěný. Řízený pohyb odpovídající stavu koně může být velmi prospěšný.
    To, že se současná hmotnost téměř neliší od optimální, je chyba výpočtu. Vážení páskou má holt svá úskalí a tabulky optimální hmotnosti taky nemají odpověď na všechno. V těchto případech je vhodné zapojit zkušenost a selský rozum.
    Vzhledem k tomu, že každý kůň dostane doporučené stejné produkty od Fitminu, tak prostor pro prohlubování chytrosti tu moc nevidím:) Ale jo, chápu, že podobné příběhy se můžou některým líbit, zvlášť oblíbené je "zachraňování koní" z nelidských podmínek, to si pak mnozí musí zatlačit slzičku. Konec dobrý, všechno dobré, ale pořád v tom nevidím nic víc, než reklamu Fitminu. Reklama chytrá, výhra v soutěži neurazí, víc bych v tom nehledala.

  • 19. Paculka

    Život Kloda

    23:19 - 07. 05. 2010

    Musím zareagovat na některé komentáře ..... jak se tu již někdo zmínil přede mnou, opravdu bychom se měli zajímat spíš o to, jak je možné a co se stalo , že v Zooparku Klod dopadl takto a né řešit co slečna Klára s Klodem dělá a nedělá . Ona sama nejlépe ví, jak na tom je. Znala jsem Kloda ještě když byl u majitele , než se dostal do Zooparku a byl to nádherný koník bez problémů. Nechápu jak lidem může procházet takovéhle týrání .... a co veterinář, který tam určitě jezdí kontrolovat zvířátka? Slečně Klárce bych chtěla poděkovat , protože Klodikovi zachránila život , protože všichni ho už odepsali a Klodikovi přeju moc a moc zdraví a spoustu šťastných chvil se svojí paničkou !!!!!!!!!

  • 20. Paculka

    reakce

    23:24 - 07. 05. 2010

    Reaguje na 13.

    Naprosto s Vámi souhlasím, také Kloda znám delší dobu.

Ohodnoť článek:

1 2 3 4 5

Čím více bodů, tím lepší hodnocení.

Článek hodnotilo 1 čtenářů. Celkový počet bodů: 5.

Linkuj na:

Sdílej článek na Linkuj.cz Sdílej článek na Jagg.cz Sdílej článek na De.licio.us Sdílej článek na Connotea.org Sdílej článek na Facebook.com


Equichannel na Facebooku

Děkujeme
našim
partnerům: