Překážky a ploty Easyfix jsou odolné, prakticky bezúdržbové a především bezpečné pro koně a jezdce. Jsou jednoznačnou jedničkou využívanou nejen v Irsku, ale také ve Velké Británii, v severských zemích, ve Francii a také v Austrálii. „Je to trend ve světě. Například Austrálie před čtyřmi lety zakázala překážkové dostihy a znovu je povolila až díky překážkám z Irska. A pokud chceme i my udržet krok se zahraničím a chceme, aby sem jezdili koně z venku, musíme být se světovou špičkou v kontaktu. Chceme takové překážky i do Pardubic," řekl místopředseda představenstva a výkonný ředitel Dostihového spolku Martin Korba.
Otázkou teď bude, zda se podaří získat potřebné finanční prostředky. Pardubické závodiště by totiž ideálně potřebovalo osm skoků na klasickou steeplechase a dalších osm na proutěnky. „Jednu z těchto překážek zřejmě budeme mít na ukázku už při květnovém zahajovacím mítinku, kdy také očekáváme delegaci z Irska. Mohla by to být velmi dobrá spolupráce," dodal Korba.
Z moderních překážek je nadšený také správce dráhy Jiří Janda. Jako největší výhodu vidí především jejich bezpečnost a odolnost. „Viděli jsme dvanáct let užívané skoky, vypadají jako nové. To samozřejmě ušetří peníze za údržbu. Ale hlavně jsou bezpečné. Když se k nim přiřítí kůň a v té rychlosti odmítne skočit, prostě se přesmekne na druhou stranu a nic by se mu nemělo stát," vysvětlil výhody Easyfixu Jiří Janda. „Musíme si taky uvědomit, že na každém závodišti jsou jiné překážky. Pokud chceme vychovávat generace koní do Velké pardubické, a taky být úspěšní v zahraničí, mohly by být tyto skoky možností. Kdyby na všech závodištích byly jednotné skoky s výškou 130 centimetrů, pomohlo by to koním natrénovat techniku skákání i na Taxis."
Oba pánové také navštívili tréninkovou centrálu Gordona Eliota. Jeho svěřenec Bless the Wings by totiž měl v letošním roce startovat ve 127. Velké pardubické s Českou pojišťovnou. „Do podzimu je ještě daleko, ale trenér Eliot to myslí vážně. A abychom jeho rozhodnutí podpořili a přilákali i další zahraniční zájemce o start ve Velké pardubické, jednáme s městem Pardubice o možném příspěvku na dopravu. Další podpora plyne z novinek v rámci Crystal Cupu, které se nám vloni podařilo prosadit," doplnil ještě Martin Korba.
(Dostihový den Elektrizace železnic Praha.) Po téměř sedmi měsících dnes skončila letošní dostihová sez...
Devítiletá klisna českého chovu doběhla v I. kvalifikaci na 135. Velkou pardubickou se Slavia pojišťovnou druh...