Zbývající část startovního pole /cca 2/3 startujících/ tedy již onu náročnou překážku neabsolvovala a místo ní absolvovala jinou, méně obtížnou překážku. Kromě toho tímto opatřením byla zkrácena délka dráhy terénní zkoušky, i když ne o mnoho. Tímto rozhodnutím, které technický delegát nekonzultoval se sborem rozhodčích ani s asistentem technického delegáta, došlo k porušení základního pravidla všech soutěží, tedy toho, že podmínky soutěže musí být pro všechny účastníky stejné.
I když podle memoranda k pravidlům všestrannosti může technický delegát v průběhu soutěže přijmout nezbytná opatření včetně vyloučení některé z překážek z kursu, je nepochybné, že toto řešení je až řešením krajním, které bude přijato v důsledku neočekávaných a neovlivnitelných okolností /např. náhlá změna počasí mající za následek neúnosné rozbahnění místa odskoku nebo doskoku, zatopení překážky, apod./, takovou okolností by mohla být i totální destrukce překážky v důsledku jejího poboření, apod.
Nic takového se však nestalo v Pardubicích. Většina problémů na této překážce vznikla v důsledku taktické chyby jezdců, kdy trasa sváděla ke krátkému nájezdu na tuto překážku po ostrém točení, přestože terén umožňoval dostatečný a přímý nájezd.
Kromě toho, uvažuje-li technický delegát o takovém krajním řešení, jako je vyloučení překážky z trasy terénní zkoušky v průběhu soutěže, měl by tento záměr konzultovat alespoň s hlavním rozhodčím, což v době mobilních telefonů by neběl být problém. Základní pravidlo všech soutěží, tedy to, že podmínky soutěže jsou pro všechny účastníky stejné, by mělo být prioritní.
Příbuzné články:
(Dostihový den Elektrizace železnic Praha.) Po téměř sedmi měsících dnes skončila letošní dostihová sez...
Devítiletá klisna českého chovu doběhla v I. kvalifikaci na 135. Velkou pardubickou se Slavia pojišťovnou druh...