Aplikace pro větší bezpečí jezdců

30. 08. 2016 05:00

Obrázky: 9

Autor: Dana Kusebauchová Foto: Alice Bochňáková, archiv Safety Guard, archiv Petra Rodová Rubrika: PR článek Počet přečtení: 8452 Komentuji zde: Ne Bookmarkován 0 krát

Do terénu bezpečněji? V tomto článku vám představíme aplikaci Safety Guard, díky které můžeme zvýšit naši bezpečnost. Jedná se o varianty s využitím chytrých telefonů, náramků či samostatných SOS přívěsků (bez nutnosti mobilního telefonu). Možnosti této aplikace jsou velmi široké, my se zaměříme na to, jaké využití má Safety Guard pro nás jezdce. Už jen pocit, že o nás někdo ví a je připraven řešit krizovou situaci, je velmi příjemný.

vsJe mnoho jezdců, kteří jezdí sami ven, ať už z tréninkových důvodů či proto, že nemají parťáka na vyjížďku nebo si rádi užívají jen společnost svého koně.
Vždy je zde jisté riziko, že se takový jezdec dostane do situace, kdy potřebuje pomoc. A je-li sám, nemůže se spolehnout na nikoho jiného. O tom, co vše se může stát, bylo napsáno mnoho. Tentokrát si ale řekneme, jak zvýšit možnost záchrany v momentě, kdy jí bude třeba.

Mobilní telefon (a v současnosti i chytrý mobilní telefon) už má asi každý z nás a stejně tak většina z nás ho má při sobě i na hřbetu koně. Se zlomenou rukou či nohou si pomoc asi přivoláme, bohužel se ale může stát, že z důvodu komplikovanějšího zranění či případného bezvědomí je nám přítomnost mobilu celkem k ničemu a rychlost záchrany se tak prodlužuje. Jednou z možností, jak využít chytrý telefon, je právě aplikace Safety Guard, kterou vám podrobně představíme v rozhovoru společně s ředitelkou Monitorovacího centra Safety Guard, paní Petrou Rodovou.

Nejedná se o žádnou placenou reklamu. Dobré věci se mají šířit i bez potřeby finančního ohodnocení :-). Jistě je k dispozici více podobných aplikací, ty jsem ale osobně nezkoušela. Třeba vás tento článek alespoň navnadí na jejich vyhledávání a zkoušení. Našla jsem pouze jednu, která je zaměřena na pomoc návštěvníkům hor s možností přivolání Horské služby. Což námi představená "apka" umí též. Takže, když už máme v telefonech různé aplikace na počasí, oblečení, sportovní výsledky, bankovnictví, hry a jiné důležité věci, proč si tam nepřidat jednu pro bezpečnost?

Vedle mě právě sedí ředitelka Monitorovacího centra, paní Petra Rodová. A pokud vás zajímá, jak jsem na tuto aplikaci přišla, prozradím, že Petra je moje sestra. Díky ní mě napadlo využít tuto aplikaci i pro nás, pro jezdce.

vsPéťo, řekni nám něco o aplikaci Safety Guard, co umí, kdo a kdy ji může využít?
Společnost Safety Guard nabízí v současné době tři produkty:

  • mobilní bezpečnostní aplikaci Safety Guard
  • dále bezpečnostní náramek
  • SOS přívěsek

1) Mobilní aplikace Safety Guard je, jednoduše řečeno, nástroj, díky kterému se radikálně zvyšuje vaše osobní bezpečnost. Díky nonstop Monitorovacímu centru jsou naše služby podobné osobní ochrance, kdykoliv se ocitnete v nouzi. V České republice je ke stažení od listopadu roku 2015, jedná se tedy o novinku a troufám si říct, že je jediná svého druhu.

2) Bezpečnostní náramek je přes Bluetooth propojen s aplikací. Má na sobě SOS tlačítko, kterým se jednoduše spustí poplach. Využijí ho hlavně aktivní sportovci nebo děti.

3) SOS přívěsek je samostatný produkt nezávislý na naší aplikaci. Je to takový malý kapesní telefon, který má na sobě také SOS tlačítko a v sobě zabudovanou SIM kartu a GPS lokátor. Je vhodný zejména pro seniory, protože je maximálně jednoduchý na ovládání. V případě nouze nebo náhlé zdravotní komplikace stačí stisknout na 2 vteřiny SOS tlačítko a zařízení odešle na tři přednastavená telefonní čísla SMS s informací, že uživatel přívěsku potřebuje pomoc. Jakmile se SMS odešlou, vytočí přívěsek první nastavené telefonní číslo, tedy linku Safety Guard. Dojde ke spojení s naším operátorem, který již předtím obdržel SMS s informací o spuštěném poplachu, ve které je i odkaz na GPS polohu uživatele. Zjistí, co se stalo a zajistí adekvátní pomoc. Navíc má přívěsek detektor pádu, takže pokud uživatel upadne, automaticky se spustí poplach. Opět se rozešlou SMS zprávy s informací, že došlo k pádu a dojde ihned ke spojení s operátorem.

vsdJak vlastně funguje mobilní aplikace Safety Guard v praxi a jak ji můžeme využít i my, jezdci?
Do aplikace se přihlašujete ve chvíli, kdy máte obavy, že by mohla nějaká krizová situace nastat. Takže pro vás, jezdce, ve chvíli, kdy víte, že půjdete s koněm například do terénu a je jisté riziko, že by se vám mohlo něco stát. Jakmile se v telefonu do aplikace přihlásíte, od té chvíle vás jednak sleduje náš operátor, kterému se zobrazí vaše aktuální poloha a veškeré údaje, které jste o sobě uvedli ve svém profilu, tak současně máte také možnost kdykoliv spustit poplach, pokud by krizová situace opravdu nastala. Aplikace má mnoho funkcí a možností, jak poplach spustíte. Standardně se poplach spouští tím, že zatřepete telefonem. Můžete si ale nastavit některé funkce, které spouští poplach automaticky ve chvíli, kdy například telefon nezaznamená po určitou dobu váš pohyb.

Jakmile se spustí poplach, zobrazí se operátorovi v našem Monitorovacím centru. Operátor se podívá na vaši aktuální polohu, zobrazí se mu také videozáznam, který se začíná automaticky nahrávat po spuštění poplachu, a ihned vám zavolá zpět. Spojí se s vámi, vy mu řeknete, co se stalo, a on vám zajistí okamžitě pomoc. V tu samou chvíli, kdy je spuštěn poplach, rozešle aplikace SMS zprávy a e-maily všem nouzovým kontaktům, které má uživatel ve svém profilu nastavené. Jeho blízcí se tak ihned dozví, že spustil poplach, a mohou nám pomoci ve chvílích, kdy se nám například nedaří s uživatelem spojit.

Co vše je ke správnému fungování aplikace třeba?

Určitě vyžaduje smartphone, tedy chytrý telefon s operačním systémem Android, iOS nebo Windows Phone.
Dále je nutné mít připojení na internet a povolenou funkci Umístění (GPS). Aplikace je chytrá, takže pokud nemáte GPS zapnutou, upozorní vás a sama funkci zapne. Připojení k internetu je nutné pro případ, že spustíte poplach a začne se nahrávat video, které se odešle do našeho Monitorovacího centra. Pokud vás zajímá, kolik dat aplikace spotřebovává, je to minimum. Nahraná videa mají kolem 5 až 25 MB, takže pokud nespustíte poplach, nemusíte se vůbec strachovat, že si svá data vyčerpáte spuštěnou aplikací.

bdJak konkrétně tedy můžeme my, jezdci, vaše služby využít?
Nejjednodušší bude, když si popíšeme konkrétní situace. Jako první se zaměřím na využití mobilní aplikace:
Předpokládejme, že jdeš s koněm do terénu. Než vyrazíš, přihlásíš se do aplikace SG zadáním svého uživatelského jména a hesla. Od té chvíle tě vidí náš operátor - tedy vidí, kde jsi. Pokud máš telefon s operačním systémem Android, stačí, pokud si v nastavení aktivuješ spuštění poplachu pádem (tzv. funce „Falling Feature" - aplikaci stále zdokonalujeme, vyvinuta ale byla v Londýně, takže ještě některé názvy funkcí mohou být v angličtině. Na opravách ale intenzivně pracujeme. Pokud upadneš, telefon zaznamená pád a spustí poplach. Operátor a nouzové kontakty se tak ihned dozví, že se něco stalo.

A co když nemám Android?

V tom případě doporučuji v menu aplikace zvolit režim SCHŮZKA. V tomto režimu zapneš funkci KOLAPS, která funguje na principu sledování tvého pohybu. Nastavíš si interval, v jakém telefon kontroluje, zda se pohybuješ. Například 2 minuty. Pokud telefon nezaznamená po dobu dvou minut pohyb, spustí poplach.

Takže pokud spadneš tak, že nejsi schopná se hýbat, tudíž ani spustit poplach sama nebo zatelefonovat o pomoc (ztráta vědomí), operátor uvidí, že poplach byl spuštěn při funkci Kolaps. Ideální je, pokud vždy doplníš ke každé funkci, kterou zvolíš, co nejpodrobnější poznámky. Například: projížďka na koni okolo rybníka, a uvedeš telefon na správce stájí. Tím zajistíš, že pokud se něco stane a nebudeš reagovat na náš telefonát, můžeme hned kontaktovat někoho, kdo je ve tvé blízkosti, ten dojede na místo a zjistí, co se stalo. Samozřejmě máme také k dispozici tvoje nouzové kontakty, které by sis měla při prvním přihlášení do aplikace nastavit. Svoje nouzové kontakty můžeš v závislosti na situaci měnit, tvořit z nich skupiny a určovat, komu přijde informace o spuštěném poplachu. Onen správce stájí tedy může být také mezi tvými nouzovými kontakty, ale pokud na něj uvedeš kontakt do poznámky k aktuálně nastavené funkci, operátor bude vědět, že v případě poplachu bude volat hned jemu.

Popis veškerých funkcí najdou čtenáři zde.

bdPo zaregistrování do služby obdrží podrobný uživatelský manuál.

Jak je to s náramkem?
Náramek slouží pouze ke spuštění poplachu. Musíš zmáčknout tlačítko, a tím spustíš poplach. Takže ve chvíli, kdy padáš z koně, asi nebudeš mít myšlenky na to, abys zmáčkla v letu tlačítko. Samozřejmě, pokud dopadneš šťastně, zmáčkneš ho potom, pořád ale potřebuješ telefon k tomu, aby ses mohla s operátorem domluvit, co se stalo a kam ti má poslat pomoc.

A co SOS přívěsek?
SOS přívěsek je díky svému detektoru pádu ideálním řešením. Pokud upadneš, okamžitě rozešle SMS na tři telefonní čísla, jak už jsem o tom mluvila, a během jedné minuty se spojí s linkou Safety Guard. Pokud nebudeš komunikovat, operátor prověří polohu, zkontaktuje zbylé dva nouzové kontakty, což může být právě třeba správce stájí, který má přehled o tom, kam jsi jela, a můžeme tak rychle zajistit záchranku.

Jak je to s cenou u aplikace, náramků a SOS přívěsků?

  • Aplikaci nabízíme s 30denní lhůtou na vyzkoušení zdarma. Od dalšího měsíce je cena aplikace 230,- Kč měsíčně. Můžete si ale vybrat z balíčků služeb podle počtu uživatelů:
  • 2 uživatelé = 390 Kč/měsíc = 195 Kč/1 uživatel
  • 3 uživatelé = 535 Kč/měsíc = 178 Kč/1 uživatel
  • 4 uživatelé = 645 Kč/měsíc = 161 Kč/1 uživatel
  • Náramek stojí 999,- Kč
  • SOS přívěsek stojí 1 499,- Kč plus 299,- Kč měsíčně
  • Vše včetně DPH


vbsdCo všechno po nás bude aplikace při přihlášení chtít a proč?

Aplikace vyžaduje samozřejmě základní údaje, jako je jméno, telefon a e-mail, a datum narození. To slouží jako váš PIN pro ukončení poplachu. Dobrovolně pak vyplňujete údaje o sobě - výška, barva pleti, barva vlasů, očí, údaje o svém vozidle, o svém zdravotním stavu, případně jiné důležité znaky, například tetování a piercing. Je to proto, aby v případě poplachu operátor znal váš popis, mohl policii nebo záchranku informovat, a ti vás pak snadněji identifikovali. Důležitá je pro nás i vaše profilová fotografie. Všechny tyto údaje jsou u nás v bezpečí a slouží pouze k interním účelům, aby operátoři mohli co nejlépe a nejefektivněji vykonávat svoji práci. Čím více údajů o vás máme, tím rychleji můžeme zprostředkovat pomoc.

Máme tedy nastaveno a jdeme ven. Představíme si situaci, že jsem spadla z koně a jsem zraněná. Co se bude dít dál? Když se spustí poplach, volá Monitorovací centrum nejdřív mě?
Ano, pokud v aplikaci spustíš poplach, operátor ti okamžitě zavolá, aby situaci prověřil.

Po jak dlouhé době Monitorovací centrum volá těm, co jsem zadala do seznamu nouzových kontaktů?
To záleží na tom, jestli je situace zřejmá z videozáznamu. Postup je následující: po spuštěném poplachu operátor okamžitě volá zákazníkovi. Když se nedovolá, prohlédne videozáznam. Ten prověří, a pokud je video použitelné a je zřejmé, že je situace závažná, operátor zajistí pomoc některé ze složek IZS a opakuje pokus o dovolání se klientovi. Když se mu dovolá, sdělí mu, jaké kroky doposud podnikl. Když se nám nedaří se telefonicky spojit, obvoláváme nouzové kontakty. Nicméně nouzové kontakty jsou většinou rodinní příslušníci nebo velmi blízcí lidé, kteří v takových případech samozřejmě úzce spolupracují - takže po konzultaci s operátorem, který jim podrobně popíše místo a situaci, která je viditelná, jsou to většinou oni, kdo se na místo vydají první a situaci prověří nebo oni sami klientovi zavolají a zkusí se s ním spojit, a nám pak předají informace.

vbedKdyž můj nouzový kontakt nereaguje hned nebo neví, kde jsem, co se děje pak?
Většinou máme k dispozici videozáznam, takže se nám už mnohokrát stalo, že uživatel spustil poplach, telefon nám nezvedal, ale z videa bylo jasné, že sedí v kanceláři, s aplikací si hraje, zkouší to, učí se s ní. V těchto případech ho informujeme formou SMS, že jsme jeho poplach uzavřeli jako nezávažný. Nouzové kontakty v takových případech volat nepotřebujeme. V ostatních případech, jak jsem již říkala, nouzové kontakty úzce spolupracují.

Kdy dojde k přivolání pomoci? Přijede policie nebo záchranka?
Vždy až po ověření situace - tedy po telefonátu s klientem nebo nouzovým kontaktem, nebo po vyhodnocení videozáznamu.

Když nevím, kde jsem, najdou mě?
Neboj se, najdou! Máme tvou GPS polohu, máme historii tvého pohybu, takže od chvíle, kdy se do aplikace přihlásíš, vidíme tvou trasu - co se týče aplikace. Co se týče přívěsku, máme také informaci o GPS poloze.

A co když jsem mimo signál?
Máme chytré telefony, chytré aplikace, ale co se signálu týče, odpověď je jasná - jsme na něm závislí.

Nehrozí, že se poplach zapne, aniž by se něco stalo?
Samozřejmě se to může stát. Umím si to představit třeba ze začátku, když se s aplikací učíš. U přívěsku se to také může stát - vypadne ti z ruky nebo omylem stiskneš SOS tlačítko. Operátor ti zavolá, prověří, že se jedná o planý poplach, a vše je v pořádku.

Jak je to v případě, že se pohybujeme v přírodě, v lese či loukách, kde není signál nebo ho v průběhu vyjížďky ztratíme?
U aplikace si můžeš nastavit tzv. úroveň sledování, to znamená, jak často se obnovuje GPS poloha. Buď 30, 60 nebo 120 vteřin. Takže pokud se signál ztratí, v závislosti na nastavení se zase obnoví. My ale v Monitorovacím centru vidíme historii tvého pohybu. Máme údaje o poslední známé poloze a čas, takže jsme schopni sanitku nebo policii navigovat.

Děkuji za informace, a pokud vás tenhle rozhovor navnadil, podívejte se na stránky Safety Guard. Snad nám tahle možnost usnadní naše vyjížďky a pomůže zajistit případnou pomoc.


fsMá osobní zkušenost je velmi dobrá. Sice jsem při první vyjížďce spustila planý poplach hned 3x, ale alespoň jsem si ověřila, jak rychle se mi ozve pracovník Monitorovacího centra. Bylo to přibližně do půl minuty! Chce to tedy „vychytat" citlivost telefonu a telefon umístit na místo, které není tak náchylné na otřesy. Já si telefon dala do kapsy v rajtkách a klisna, kterou jsem použila na testování, byla velmi veselá, tudíž i bez mého pádu telefon vyhodnotil, že se něco děje. Proto je lepší využít například kapsu na telefon, který se dá připevnit na paži, tam otřesy z pohybu koně nejsou tak výrazné.

Musím říct, že možnosti této aplikace mě nadchly i pro jejich šířku využití v běžném životě. Občas se vracím pozdě domů či sama jedu dlouhou trasu v autě. Při všech těchto aktivitách se dá Safety Guard využít. Jestli máte děti, které samy někde cestují a jako rodiče máte o své ratolesti strach, i zde se můžete spolehnout na zvýšení bezpečnosti.

Pokud se vám zdá aplikace drahá, je možným řešením zakoupit například jeden či dva SOS přívěsky na stáj a o náklady se podělit mezi jezdci, kteří budou přívěsky využívat. Ale to je samozřejmě na vás. U aplikace ale máte možnost ji ve lhůtě 30 dní vyzkoušet zdarma!

Ať se vám nikdy nic nestane!

Připojené obrázky

Ohodnoť článek:

1 2 3 4 5

Čím více bodů, tím lepší hodnocení.

Článek hodnotilo 0 čtenářů. Celkový počet bodů: 0.

Linkuj na:

Sdílej článek na Linkuj.cz Sdílej článek na Jagg.cz Sdílej článek na De.licio.us Sdílej článek na Connotea.org Sdílej článek na Facebook.com


Equichannel na Facebooku

Děkujeme
našim
partnerům: