Odyssea mého koně: Příběh poníka Ivánka

10. 06. 2010 05:00

Obrázky: 7

Autor: kamila hepperová, Kamila Hepperová Rubrika: Vaše příběhy Počet přečtení: 16322 Počet komentářů: 86 Komentuji zde: Ne Bookmarkován 1 krát

"V betonovém žlabu, co tam byl, byla tak otřesná a zapáchající voda, že bych tím ani květiny nepolila..." Všechny příběhy přišly do soutěže o krmení (a odbornou poradnu) s Fitminem a vám budiž poučením nebo inspirací...

ve stájiChtěla bych se s Vámi podělit o příběh mého poníka. Vše se začalo odehrávat už loni. Nedaleko od mého bydliště jsem přes známé našla dva koně ustájené v rodinném „chlívku". Bylo to tuším v květnu. Jela jsem se na koníky podívat. Chalupa byla otřesná a chlév ještě víc. Když jsem koně viděla, měla jsem co dělat jako citlivka, abych se nerozbrečela. Jako první stál poník (hřebec), těžko se dalo určit, jestli to byl tmavý hnědák nebo vraník... za ním stála jedna klisnička. Byla to pěkná plavka, těžko rozpoznatelné plemeno, tušili jsme, že to byl chlaďas s teplokrevníkem.

Oba byli v šíleném stavu. Totálně zabordelení a v otřesných podmínkách. Po konzultaci s majitelem mi bylo řečeno, že kobyla stála přivázaná zhruba půl roku a poník dva roky. Později jsem zjistila, že koní tam bylo víc, jeden se tam dokonce uškrtil a Ivan tam stál 5-6 let. Stáli na holé zemi, bez jakékoliv podestýlky. Tudíž asi rok zanedbaná kopyta udělala své. V betonovém žlabu, co tam byl, byla tak otřesná a zapáchající voda, že bych tím ani květiny nepolila.

Jako první jsem vytáhla ven kobylu. Ta byla chudák celá zmatená a nevěděla kam jít dřív. Sedla jsem na ní bez sedla, ale přes uzdečku jsem jí dala průvlečky. Ještě že tak, kobyla chodila pořád doleva a zmateně se točila, chvilkama prchala. Bylo těžké s ní cokoliv dělat. Jako druhý byl na řadě poník Ivánek. Ten ani neuměl chodit. Nohy se mu pletky a sám o ně zakopával, v jednom kuse se válel a taktéž bylo těžké s ním cokoliv dělat.

Ivánek byl jako hřebec mazlivýZa další týden jsem se za nima opět jela podívat, jak jsem koně nechala, tak tam stáli, ale už i poněkud čistější. Ten týden předtím jsem z nich v květnu sundávala zimní srst tak, že jsem to ručně škubala do tašky. Koně chodili lépe, ale uvědomovala jsem si, že v takových podmínkách je naprosto nemožné žít. Uvažovala jsem o koupi těchto koní, ale nemohla jsem si dovolit koupit koně oba. Domluvila jsem se ještě s jednou slečnou, která hledala kobylku na rekreaci. Popsala jsem jí situaci a hned začala jednat se mnou, jak je odtamtud dostaneme.

Při další návštěvě si pozvala svoji známou, která studovala veterinu. Pomohla nám určit věk koní. Kobyla měla zhruba 13 let a poník 10. Nedokázala pochopit, jak koně mohli toto ve zdraví přežít. Každý jiný kůň by takto už měl tisíc zdravotních problémů...

Koně jsme nakonec odkoupily. Já poníka Ivana a slečna kobču (Tonču). Stáhly jsme je po kopytech, bylo to necelých sedm kilometrů. Koně jsme nechaly ustájit v Hradci nad Moravicí. O pár dní později si slečna odvezla kobylku k sobě domů a můj Ivánek nadále je v této stáji. Poník nebyl nijak vyhublý, byl krmen senem, ale v otřesném psychickém stavu. Po sprše, která nastoupila, z něj vylezly jizvy, takže musel být mlácen.

Neměl očkování, neměl ani modrou knížku, neměl vůbec nic. Vše jsem musela zařizovat. Nyní je registrován a má vakcinaci provedenou podle schématu, které je stanoveno. Odčervit jsem ho musela 3x. Pořád měl v sobě parazity a drbal si zadek. Kopyta se nám podařilo spravit. Koník byl velice agresivní a nevím, jak to popsat... velice nabuřený. Nesnesl okolo sebe jiné koně (dodneška zuřivě kope po koních).

S koníkem jsem začala pomalu pracovat na jízdárně: krok, klus... bohužel se nám to moc nedařilo. Ivánek chtěl v jednom kuse cválat a cválat a tryskat a ještě více tryskat.

Zhruba po čtrnácti dnech se uklidnil, tak jsme ho pomalu začali zvykat na oves. Dostal půl šufánku ráno a půl večer. Za dalších čtrnáct dní jsme dávku zvýšili na jeden ráno, jeden večer. Koník pak začal výborně spolupracovat. Dával mi pěkně nožky a nekopal, pěkně chodil v tempu, krásně mi šel na otěž, v práci na jízdárně byl velice ochotný spolupracovat. Les měl za odměnu a chodil pěkně na dlouhé otěži.

Při tréninku, pod dečkou vykukují žebra...Na jízdárně jsme mu postavili zhruba dvaceticentimetrový křížek. Měla jsem obavy, ale skočil to jako skok, co měl asi metr. Tak jsme ho učili pomalu skákat. Skákal s chutí a radostí, neměl žádný styl, ale skákal to srdcem. Koupila jsem mu přípravek Nutri Horse Gel. Měla jsem při té námaze starost o jeho klouby, přece jenom nebyl na takovou práci nikdy zvyklý.

Bohužel při práci mi začal hubnout, a to tak, že začal ztrácet krk, začala se objevovat žebra, ale břicho měl jak březí kobyla. Začala jsem to okamžitě řešit s trenérem. Bylo mi řečeno že byl jenom obalen hormony, páč to byl hřebec, ale že teď jak shodil, tak bude přibírat sportovní svaly.

Koník šel dva VT a velmi krásně a čistě. Porazil i velké koně. Bohužel se hubnutí stále prohlubovalo. V září jsme koníka vykastrovali. Kastrace proběhla v pořádku, ale hubnutí se ještě více prohlubovalo. Koníka jsem začala jenom lonžovat zhruba na 20-30 minut. Každým dnem mi ale připadal více zesláblý. Nechtěl už tolik pracovat a byl hodně „tlačivý". Na podzim tuším v říjnu jsem ještě k dávce ovsu dávala granule, značka Troubecké hospodářské a.s. granule Th. Menší šufánek ráno a menší večer. Ivánek zpočátku trochu přibral a zesílil, ale asi po měsíci se situace opět opakovala. Granule jsem ponechala do ledna, ale jelikož byl efekt nula, skončila jsem s podáváním. Trenér říkal že to je tím, že málo pracuje, ale dle mého názoru neměl tolik energie k práci. Podle mně, pokud kůň nemá dostatečný příjem energie, tělo sice pracuje, ale sáhne si na svalovou neboli aktivní hmotu a proto mi veškeré svalstvo zhubnul. Pokud budu chtít, aby opět přibral, musel by dostat dostatečný příjem. Takový, při kterém by sílil a prací by opět přibíral svalovou hmotu.

V březnu jsem koupila mladého hřebce. Byl to krásně nasvalený mladý kůň, který již byl zhruba 3-4 měsíce obsedlý. Problém se začíná objevovat znovu. Opět se mu tvaruje břicho „březí kobyly", ztratil svalstvo na krku, na zadku. Koní s podobným problémem jste ve stáji mohli spatřit víc. U hřebce jsem si potvrdila svou teorii, že je to špatnou stravou. Nikdy jsem neviděla remontu prvně vyhublou s „bachorem" a pak se po pár letech začal osvalovat, tak, jak mi to tvrdí trenér...

Prosím o radu, jak se mám vyhnout tomuto stavu. Nechci aby můj mladý hřebec dopadl stejně jako poník a aby poník opět zesílil a přibral aktivní hmotu.

po kastraci

Souhrn informací k začátku dubna 2010:

Jméno, plemeno, věk a pohlaví: Ivánek, typ pony, asi 10 let, valach
Krmení: aktuální dávka v příběhu neuvedena
Využití koně: rekreační ježdění, účast na veřejných trénincích
Prevence: pravidelně odčervován i očkován.


Všechny došlé příběhy mají otevřený konec. Na nás a na vás je, vzít si z nich poučení, zamyslet se nad tím, co jste právě dočetli a korigovat své kroky vždy tak, aby se naši koně měli lépe. Můžete také samozřejmě využít diskuzi pod článkem k přidání názoru či rady.

Příběh byl zaslán do soutěže "Odyssea mého koně" o krmení a výživářskou poradnu zdarma, kterou vyhlásil EQUICHANNEL.cz společně se společností Dibaq a.s., výrobcem krmiv a doplňků zn. FITMIN. I vy nám můžete zaslat svůj příběh. Přečtěte si podrobnosti a pravidla v článku "Velká soutěž Equichannelu a Fitminu: Odyssea mého koně".

POZOR! Nejen koně nemocní mají šanci!

Ze všech došlých případů totiž zároveň redakce Equichannelu.cz vylosuje jednoho výherce, který získá poukaz na odběr výrobků značky Fitmin (pro koně, psy nebo kočky) v hodnotě 3.000 Kč.

 

Odyssea aoutěž Equichannel Dibaq

Připojené obrázky

Komentáře

rozbalit všechny komentáře sbalit všechny komentáře

Seřadit komentáře: Od nejstaršího / Od nejnovějšího

  • 1. Sandra Vlková

    co?

    07:13 - 10. 06. 2010

    Doufám že jsem to jen špatně pochopila,ale Ty jsi si sedla na zuboženého koně ihned poté co jsi ho vyvedla ze stáje?Uff,jestli ano to je to dost síla.

  • 2. B-valina

    to Sandra:

    07:53 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 1.

    no taky sem to tak úpochopila a valila oči, ale snad to je jen blbě napsaný...
    JInak takovým majitelům bych spřerážela nohy co nechaj tahle stát uvázanýho koně - jestli není skoro lepší ho utratit než tohle.....

  • 3. alisch

    Nechápu

    07:57 - 10. 06. 2010

    Vždyť přece nemůže tvořit svalstvo, když nemá z čeho. Dále nechápu proč trenér trvá na práci, když kůň slábne. To pak většinu energie spotřebuje k práci a opět ani nemůže nic ukládat do zásoby. Pokud byl Ivánek ve špatném stavu a pak začal hubnout, proč se mu neprodloužil čas na zotavení? Vždyť to může trvat i měsíce. Nelze přece z několikaměsíčního stání a psychického strádání přejít po pár týdnech k namáhavé práci.

    Pokud takhle hubne i nový mladý kůň, nehledala bych chybu pouze v krmení, ale i v pohybu. A pokud jsem dobře článek pochopila, tak bych rozhodně vyměnila trenéra. Jaké má znalosti? Myslím celkově, ne kolik přešel parkurů na jaké úrovni. Protože "Bohužel při práci mi začal hubnout, a to tak, že začal ztrácet krk, začala se objevovat žebra, ale břicho měl jak březí kobyla. Začala jsem to okamžitě řešit s trenérem. Bylo mi řečeno že byl jenom obalen hormony, páč to byl hřebec, ale že teď jak shodil, tak bude přibírat sportovní svaly." mi přijde postavené na hlavu. Svaly se nevytrváří ze vzduchu, vždycky musí být něco, z čeho se vytvoří. A to při neustálém hubnutí a práci zrovna nejde.

  • 4. cariad

    chybí víc údajů...

    08:00 - 10. 06. 2010

    ... na to, aby se dalo něco zhodnotit, hlavně tedy aktuální krmení, ale i další info. Nicméně i když z textu neplyne že se hned sedalo na zuboženého koně, není uvedeno jak dlouho se dával do pořádku, jak se léčila kopyta (vůbec se mi nelíbí ten poníkův postoj na první fotce) a jak se postupovalo se zvykáním na pohyb, jestli se to všechno takto až do skákání zvládlo vloni, tj. max. za rok a půl (letoška), tak mi to vzhledem k popisovanému původnímu stavu koně taky přijde strašně rychlé. Tvrzení známé veterinářky, že tohle koně přežili ve zdraví, asi bude trochu vedle - kůň který neumí/nemůže chodit, půl roku stál, byl začervený a nedostal pořádně napít zdravý být prostě nemůže a podle toho se s ním musí zacházet, nejdřív třeba několik měsíců pozorovat, co kde vyleze, udělat řádnou inventuru škod a začít je řešit, ne tryskat a tryskat, i kdyby to kůň chtěl :) Nakonec té mojí tiráže si dovolím drobný podotek - nejste na toho koníka moc velká (to je jen estetický a rovnovážný problém) a těžká (to je horší problém)?

  • 5. cariad

    Abychom zase nebyli tak drsní,

    08:09 - 10. 06. 2010

    je určitě hodně velký rozdíl, jak se poník měl předtím a jak se má u vás, aspoň někdo jeho výživu a welfare vůbec řeší :) díky za něj!

  • 6. Janča K.

    Vice odpocinku

    08:54 - 10. 06. 2010

    Konik by si zaslouzil vice odpocinku, pokud byl tak dlouhou dobu v tak hroznych podminkach, "les za odmenu" - to v tomto pripade fakt nechapu ??? Ucasti na VT bych ho minimalne 2 roky usetrila, i kdyby se vse zdalo v poradku.

  • 7. horsana

    hm

    09:48 - 10. 06. 2010

    V podstate mi z týchto príbehov vychádza jediné, že ľudia, voziaci sa na chromých ,chorých koňoch to vydávajú za akúsi svoju dobrotu, šľachetnosť, záchranu života...Proste akonáhle je mitrha dvoma kopytami z hrobu von ,okamžite sa musí začať s "ľahkým skokovým tréningom " a účasť na VT je v podstate nevyhnutná ....Je mi to odporné .

    Poníkovi šufanku ovsa, granule ? UFF.. :(

  • 8. lavera

    Já teda budu drsná :-(

    09:54 - 10. 06. 2010

    Z příspěvku mi jde mráz po zádech, je mi z toho smutno a z určitých pasáží se mi "chce blejt" :-(

    cituji: "Nejprve jsem vytáhla kobylku. Ta byla chudák celá zmatená a nevěděla kam jít dřív. Sedla jsem na ní bez sedla, ale přes uzdečku jsem jí dala průvlečky. Ještě že tak, kobyla chodila pořád doleva a zmateně se točila, chvilkama prchala."
    Už jen za tohle bych slečnu srazila dolů první násadou od vidlí, která by se mi dostala pod ruku :-(

    "S koníkem jsem začala pomalu pracovat na jízdárně: krok, klus... bohužel se nám to moc nedařilo. Ivánek chtěl v jednom kuse cválat a cválat a tryskat a ještě více tryskat."

    :-( že kůň, bez jakékoli přípravy okamžitě v intenzivní zátěži, očividně utíkal před bolestí, to taky nikoho nenapadlo?

    A k další části, o tom, jak najednou z ničeho nic (překvapivě), začal rapidně hubnout ...už se vůbec nevyjadřuju, protože bych musela být hodně sprostá :-(

  • 9. HelenaG

    :-(

    09:55 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 7.

    Strašně, strašně smutné, že kůň, který potřebuje hlavně KLID a srovnat psychiku, je hned honěný do výkonu. 5 let stál přivázaný v takové díře.. Proč ten oves, proč denně půl hodiny lonžování? Proč ten kůň utíkal zpod sedla? Proč se problém objevil i u druhého, "zcela krásného a osvaleného" koně? Kristepane... lidé, přemýšlejte trochu. Osobně považuju tento příběh za jeden z nejhorších. A bohužel - nejtypičtějších v praxi.
    Nezachraňujte koně, když to neumíte.

  • 10. lavera

    :-(

    10:03 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 7.

    Přesně tak :-(
    Je mi z toho úplně smutno, a tohle není první příběh, u kterého si říkám, že to snad nemůže být pravda. :-(
    Tyhle lidi mají doma "rádoby" zachráněného koně, který chodí o třech nohách, kašle a dusí se při každém kroku, žebra z něho svítí, páteř z něho leze...ale oni si prsotě NEODPUSŤEJ tu cestu k lesu a zpátky, a tu prdel si na něm povozit musejí.
    Mě by hanba fackovala, něco jako soudnost, snad základní elementární lidská slušnost, empatie ke zvířeti, a selský rozum NIKDY nedovolil SEDNOUT na takové zvíře a chtít po něm cokoli, natož výkon :-( :-(

  • 11. horsana

    tak,tak

    10:28 - 10. 06. 2010

    tiež ma osobne najviac fascinuje tá nadržanosť si povoziť riť...ale pozor, tá riť je "záchranárska"...to je odmena zadobrý skutok...tak nech zdochlina šľape, ved čo tam nejaké maličké hobíčky pre zábavu, za odmenu...zdochlina môže byť rada, že je preč so zlých podmienok...len či ozaj...

    osobne si myslím, že na koňa, čo rok (y) stál kdesi uviazaný, bez pohybu a nemal robené korektúry hádam ani normálny človek sadnúť nemôže...

  • 12. wesna

    to :(

    10:39 - 10. 06. 2010

    Myslím, že to trochu přeháníte. Určitě není št´astné řešení začít poníka honit hned pod sedlem a intenzivně s ním trénovat a já bych takto rozhodně nepostupovala, ale přikládám to nezkušenosti a nevědomosti majitelky. Zkrátka laikův dobrý úmysl - neřekla bych, že poníka trápí úmyslně. Takže komenty o vožení prdele a vidlích v ruce jsou dost mimo - ta holka chtěla prostě jen pomoct, ukamenujte jí za to, že pořádně neví, jak na to - proto se sem asi obrací s dotazem, že? Ta agresivita mě opravdu děsí

  • 13. klawdie

    to je zlej sen...

    10:41 - 10. 06. 2010

    vyndat zuboženého koně, dát mu průvlačky vlest mu na hřbet...honit ho s tím že přibere...Vám slečno a panu trenérovi bych doporučila spíše koně houpací...to je mazec, a ještě napíše článek ke zveřejnění, takovému koni bych především dopřála patvinu a odpočinek a pak až nějaké výkony...to je teda hnus.

  • 14. wesna

    Pro majitelku

    10:44 - 10. 06. 2010

    v podstatě ale musím souhlasit - měla bys ho nechat, at´ se dá pořádně do kupy, pastviny, pianko procházky na ruce, žádný ježdění.. a začít, poté, co přibere a dá se dohromady, v kroku procházkama..
    soudě dle stavu hřebce, krmná dávka a zátěž jsou dost v nerovnováze

  • 15. Game Over

    chudáci

    10:50 - 10. 06. 2010

    Je opravdu smutné, že slečna nezačala u sebe, tady už chybí i základní znalosti péče o koně, pokud člověk bez uzardění pošle ke zveřejnění tohle a své prasárny otevřeně prezentuje jako dobrou péči.

  • 16. Smilehorse

    Je to možný?

    10:53 - 10. 06. 2010

    ...je možný, aby kůň stál někde přivázanej 5-6let a pak ještě odešel po svých? Viděla jsem koně, který byl v chlívku zavřený rok a pět let si fakt nedovedu představit, že by kůň přežil....
    Nerejpu, jen se ptám....

  • 17. arwen

    smutné

    11:46 - 10. 06. 2010

    Je to velmi smutné a doufám, že se teď slečna začne vzdělávat, otevře oči a bude postupovat víc s rozumem. Vyměnila bych trenéra a stáj. Co mě zaráží u průvleček....je tam napsáno, že si sedla na kobylu bez sedla a přes uzdečku jí dala průvlečky....jak?průvlečky se přece zapínají do sedla nebo mi něco uniklo?

  • 18. nitka

    Není to vtip?

    11:47 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 16.

    ...nejenomže po svých, ale ještě i s jezdcem na zádech !! To asi, aby ta nově nabytá svoboda pro něj nebyla takový šok...
    Já nevím, neutahuje si z nás zase někdo?

  • 19. jaja

    Záchrana nebo týrání...

    13:07 - 10. 06. 2010

    Já osobně naprosto chápu člověka, který o koních možná ví jen to, že jsou krásní, když přijde do takového chlívku se dvěma týranými koňmi - že je chce zachránit. Musím uznat, že ne každý by zorganizoval koupi takových koní a jejich odvezení jinam.
    Problém nastane, když ten člověk skutečně neví, co to je kůň, jak funguje, jak se u něho řeší problémy, neví nic, ale naprosto nic o tréninku atd atd. Pak jde kůň z týrání do týrání. Naprosto odsuzuji to, že na koně uvázaného léta vchlívku se sedne a chce se po něm práce, nedejbože ho u toho svázat průvlečkami. To si myslím, že by mělo napadnout i naprostého laika, že tohle se nemůže udělat!
    Ale co mě osobně (krom věcí, které tu zmínili jiní) velmi naštvalo, je přístup trenéra. Je to nehoráznost, co může tvrdit dospělý člověk, který si říká trenér a který tedy vystupuje jako někdo, kdo koním rozumí! Panebože - masa těla jsou hormony a to že zhubnul, je tím, že se zbavil hormonů!!! To říká chlap? Jistě má taky hormony...

    Poník i nový kůň hubnou, protože jsem přesvědčená, že jsou naprosto zničení, minimálně poník, odrovnaní psychicky i fyzicky a at si říká budoucí veterinářka, co chce, ani ona o tom asi nemá moc šajnu! Kůň přivázaný delší dobu prostě nemůže být zdravý. Ze zdravotních důvodů jsem takto měla uvázaného koně tři měsíce a pak jsem ho několik měsíců postupně na ruce rozhýbávala!

    Jde na mě děs z toho, co se děje v oficiálních aznámých stájích, jaké názory mají dospělí trenéři a že lidé, byť mladí a plní nadšení a lásky, nemají vlastní vůli si o zachraňovaném zvířeti zjistit co nejvíce informací, aby měli vlastní názor! Vždyť dnes už se dá tolik zjistit o koních a jejich potřebách!

    Pisatelka chce radua pomoc: rada zní: koně nechat pořádně vyšetřit na klinice, pořádně léčit, sestavit krmení, dát ven a denně se o ně starat včetně postupné rehabilitace. Zapomenout na ježdění a závodění, možná i na několik let, možná u poníka navždy.

  • 20. blanka

    krmitelnost

    13:38 - 10. 06. 2010

    Nebo může být řešení naprosto jednoduché - nekvalitní seno, nebo jeho nedostatek. Ale pokud ostatní koně vypadají při stejném krmném režimu dobře, tak to bude rozhodně tréninkem. Takový trenér by měl možná jít pracovat do odtučňovacího centra pro lidi, tam by jeho práci ocenili.

  • 21. stepa

    zpetna vazba

    14:06 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 19.

    jsem moc rada, ze se tu do diskuse pod clankem zapojily i obe spoluorganizatorky souteze. moc rada bych vedela, jestli vystupem bude i neco jineho nez krmeni a poradenstvi zdarma pro vybrane jedince.
    podle meho ukazuje vetsina pribehu (jsou vyjimky) na bedny stav konarske verejnosti. tenhle ivankuv pribeh je koncentratem toho vseho - dobry umysl nepodlozeny znalostmi a zastitou dospelym poucenym garantem.... ambice zcela presahujici moznosti kone a obavam se i schopnosti jedince...... trener s takovymi znalostmi o konich, ze by snad mel mit vystaveny zbrojni prukaz....stoji to cele za zamysleni, pripadne i za nejakou akci, byt i represivniho ci omezujiciho charakteru . nemohl by byt prave ECH hybatelem takove akce?
    kolik koni ma takovou "peci" svych majitelu? takovou nebo jeste horsi? kolik majitelu opravdu zna potreby sveho kone? kolik majitelu rozpozna problem, pripadne umi hledat reseni?

  • 22. naideen

    hrzůza

    14:21 - 10. 06. 2010

    naprosto nechápu autorku...z článku mám pocit,že si slečna chtěla koupit koně pod zadek na ježdění a tenhle koník na to rozhodně neni vhodný!Když opomenu to, že ten kůň je pro ní malý tak má docela "odvahu" po takovém konia chtít ježdění,skoky apod.Hubnutí může být podle mě způsobeno nekvalitním senem,jak už někdo zmiňoval, ale taky třeba zničeným zažívacím ústrojím. Popravdě řečeno bych se tomu ani nedivila, když ten kůň měl nejspíš 6 let naprosto nevyhovující jídelníček... ale bohužel k článku současná krmná dávka chybí,což by mohlo docela napovědět,kde je zakopaný pes... Každopádně by ale bylo dobré změnit stáj a nechat koně znovu kompletně prohlídnout od dobrého veta!

  • 23. verry

    Rada.

    14:33 - 10. 06. 2010

    Tak tenhle příběh je opravdu peprný a trošku mimo oproti ostatním. Přeskočím to jak se slečna zachovala ke koníkům, kteří byli léta uvázaní bez pohybu a nasedla na ně údajně s průvlečkami co dodat :-( , ale to už tu dostatečně okomentovali jiní. Koníkovi by rozhodně prospělo pastevní ustájení na loukách s volným přístupem do stájí (skvělé na psychiku) celodenní pastva a v zimě neustálý přísun sena by mu velice prospělo + si nechat poradit s krmnými doplňky s opravdovým odborníkem (mohu zaslat kontakt na takového člověka.)Koníka bych nějakou dobu (několik měsíců) nechala jen se pást, přibírat a radovat se z volnosti. Potom začít s vycházkami a prací ze země, je to běh na dlouhou trať, ale jde snad o to koníkovi pomoct. A s postupným ježděním začít až bude koník naprosto fit jak fyzicky, tak psychicky.

  • 24. palomka

    to je síla

    15:37 - 10. 06. 2010

    Tak nevím jak začít. V první řadě vidím dobrý úmysl slečny Kamily zachránit zuboženého koníka. Bohužel bez jakéhokoli povědomí, co s takovým koněm dělat. To by taky nebylo nic zas tak divného. Nejvíc ze všeho mě ale zaráží ten trenér!!! Že holčina neví, co s koněm bych byla ochotná pochopit, kdybych viděla, že se bude vzdělávat spolu s ním od někoho zkušeného... Ale toto? Co to je proboha za trenéra?! Ta holka chudák ani netuší, že to dělá celé uplně blbě, když jí to nikdo neřekl, naopak.


    Kamilo, jestli čteš tyhle komentáře, doufám, že ti otevřou oči. Není to o tom, že by lidé byli zlí. Mají ve většině pravdu.

    Řešení bych viděla stejně jako tady většina. Zapomeň na čas na ježdění, dej ponyho na pastevko, nech ho pořádně vyšetřit a podle toho sestavit krmnou dávku. Až bude ok uvidíš, co dál. A hlavně sežeň si někoho pořádného, kdo koním opravdu rozumí, aby ti poradil a naučil...

  • 25. herriotka

    ukázkový případ týrání

    18:18 - 10. 06. 2010

    Já tedy nevím, ale slečnu Kamilu bych vůbec neomlouvala - že jsou koně zanedbaní a údajně s rok neupravenými kopyty, v katastrofálním stavu, když je vytáhla ze stáje tak byli sotva schopni chodit , to dokázala vyhodnotit, málem se chudák rozbrečela, tak proč na ně okamžitě vlezla a snažila se na nich jezdit? To není nedostatek vědomostí, ale nedostatek citu, sobeckost a prachsprostá snaha povozit si prdel (předpokládám že to byl ostatně důvod, za kterým ony nebožáky jela navštívit, \"zachraňování\" následovalo až posléze). Koníčci sice zabordelení, ale vypadají pojízdně, tak proč to nezkusit, že? Další zvěrstva, kterých se na chudákovi poníkovi s \"trenérem\" dopouštěli - no comment. To je regulérní týrání.

  • 26. jaja

    pastevko ne

    20:31 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 24.

    Chtěla bych jen upozornit, že pro toho poníka by pastevní ustájení ve stádě koní s přístřeškem, pastvou 24/7 a v zimě přístupem k senu mohla být konečná!
    Ten koník potřebuje silně individuální přístup, pastva snad i ano (zpočátku rozhodně kontrolovaná), jiní koně - možná (autorka psala, že po koních zuřivě kope, pravděpodobně neumí s nimi vycházet a ve stádě by mohl velmi trpět), celodenní přístup k píci určitě (i když zpočátku možná i kontrolovaně, viz příběh Šimlíka, i když tady to není tak extrémní), ale především možnost poníka kdykoli oddělit od koní, aby byl v klidu ve svém, vybrat mu jedince, které snese a bude mu s nimi dobře (pokud to půjde) a dennodenně poníka sledovat, individuálně přikrmovat a individuálně mu hlídat pohyb (možná to zpočátku nebude na lítání po hektarech pastvin...).
    Tohle je na velmi odbornou péči, velmi specifické ustájení a velmi dobré pozorovatele, kteří dokážou přizpůsobit podmínky momentální situaci poníka.

  • 27. jaja

    co udělá Eqch

    20:40 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 21.

    Popravdě jsme netušili, jaké příběhy nám dojdou. Nad některými sami žasneme a přiznáváme, že jeden byl až tak silné kafe, že jsme ho ze soutěže odstranili (zcela vážně si myslíme, že si z nás někdo vystřelil). Ostatní jsme nechali zařazené do soutěže bez ohledu, zda se nám "líbí" nebo ne.
    Zatím jsme neuvažovali, jestli ty příběhy ještě budeme nějak řešit - kromě toho, že všechny, opravdu všechny bez ohledu na to, zda byli vybráni, mají šanci stát se výhercem krmiva v hodnotě 3000,- Kč. Zatím jsme se nechtěli nějak osobně vyjádřovat k jednotlivým příběhů, abychom neovlivnili čtenáře.
    Zatím jsme o tom sice ještě blíže nediskutovali, ale myslím si, že vzhledem k tomu, jaké příběhy došly, bude vhodné po definitivním ukončení soutěže sepsat nějaké naše názory na jednotlivé příběhy.
    Určitě jsme ale nepočítali s tím, že bychom "rozjížděli nějakou akci". Samozřejmě nikdy neříkej nikdy, i když si osobně myslím, že síla Eqch není v tom, aby burcoval milovníky koní či KVS, ale v tom, aby lidem otevíral oči a vzdělával je. A to se už děje.

  • 28. blanka

    pastevko

    21:42 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 26.

    Já bych to zase tak nedramatizovala, koně vypadali relativně slušně i u předchozího majitele, takže nějaké problémy k krmitelností a zažívacím traktem tam asi nebyli. Dle mého stačí, když se bude kůň využívat dle svého fyzického a psychického stavu a bude mít normální management, nehledala bych problémy tam, kde nejsou. Souhlasím s tím, že je na něj jezdkyně už docela velká. Samozřejmě při zařazení do stáda dát pozor na socializaci. Spíš bych u poníka byla na pozoru kvůli obezitě a možnému schvácení.
    Na mě to celé působí tak, že nová majitelka týrání u bývalého majitele poněkud zdramatizovala. Štonty samozřejmě nejsou nic moc, ale vzhledem k tomu, jak rychle byl poník schopný jezdeckého využití, určitě nebyl v tak bídném stavu.

  • 29. Leann007

    úvaha

    22:48 - 10. 06. 2010

    A nenapadlo vás, že je třeba popis původního stavu přehnaný? Koně na první fotce jsou sice špinaví, ale hubený nejsou. Podmínky jsou to sice děsný, ale pořád se o ně mohl někdo starat. Copak se vám nikdy nestalo, že by k vám přišel do stáje laik a měl pocit, že váš totálně špinavý a naprosto spokojený kůň je děsný chudák? Mně na fotce přijdou oba koně spíš od bahna než od hnoje - ostatně nepředpokládám, že by si na beton uvazáný lehali. A na ostatních fotkách vypadá poník moc dobře. Tak proč hned kamenovat? Třeba je to jen přibarvený pro efekt.

  • 30. Kklarka

    presne tohle

    23:51 - 10. 06. 2010

    Reaguje na 29.

    Presne tohle me take napadlo. Jenze to je tezky, z pribehu, ktery zaslal majitel tezko hodnotit. Neco se zapomene napsat a hned to vypada, ze je to uplne jinak nez je... Holcina by spise potrebovala nekoho zkuseneho - jakozto trenera chapu (ale buhvi jestli to nebyl jen nejaky pan, ktery se jentak mota u koni a je z nej hned trener), ale tak urcite ve staji neni jedina s konikem a je tam urcite minimalne jeden clovek, ktery tomu rozumi a mel by ji ukazat smer, kdyz nedokaze odahdnout, co si s konikem muze dovolit a co ne... Ovsem pruvlecky bez sedla mi nejdou do hlavy - ze by nejaka novinka?? :) treba svazani za zadni nohy nebo za predni??? Ale take to mohla byt jen chyba nazvu neceho jineho (ale momentalne me nic nenapada)... Kdo vi, nejlip by bylo vyjadreni nezavisleho clovicka, ktery tento pripad zna.

  • 31. blanka

    lehání

    07:49 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 29.

    Kůň si potřebuje lehnout, a lehne si i na beton. Od toho jsou potom škaredé otlaky na končetinách.

  • 32. MiK.

    Holčičky

    08:30 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 8.

    Právě přesně pro toto, nemám rád holčičky. Tady je jedna. V okolí jich mám podstatně více. Tohle ještě není vůbec žádná síla, ale naprosto běžná věc, která se děje a vídám podobná zvěrstva poměrně často.

  • 33. MiK.

    Vzdělávání

    08:39 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 17.

    Nezačne. Pokud by chtěl, udělala to už dávno. Musela by být opravdu světlou výjimkou, ale spíš se zdokonalí v nějakém druhu přirozenosti a kůň pokud bude mít štěstí, tak brzo uhyne, nebo povolí nějaká kost, následkem odvápnění.

  • 34. MiK.

    Koni není podle mého pomoci

    08:54 - 11. 06. 2010

    Konííšci, zlatííška, lidičky, juj, mno, atd.
    http://www.jksteally-neofic.estranky.cz/clanky/kamca.html
    Tohle je holčička jak vyšitá.
    Koni pomůže jediné, změna majitele i stáje. Cokoli dalšího řešit je mrhání časem toho kdo by se o změnu pokusil.

  • 35. alenam

    Jo jo...

    10:16 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 34.

    Ano. Neb moudří se již rodíme. Každý, kdo se vyjadřuje ve zdrobnělinách, je již předem vyzrazen, neb to je známka ducha chudého a charakteru vetchého. Ať hodí kamenem, kdo je bez vininy. Nás moudrých, neomylných, čestných a vždy spravedlivých je zde řada. Kdo má sakra ty šutry furt doplňovat...

  • 36. jaja

    každý jsme nějaký

    10:32 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 34.

    Tohle je zase ubohý příspěvek :-( Někdo si píše blogy ověnčené konííšky, jiný si hraje na vojáčky. Kdo je lepší? Kdo má koho právo za to soudit a posmívat se?
    Bohužel člověk - nejen mladý člověk v pubertě - je hodně ovlivňován svým okolím a z lásky (ke zvířeti, člověku, určité činnosti...) může dělat hlouposti jenom proto, že ti, které považuje za své idoly či za moudré dospělce, mu kážou dělat zhovadilosti. Bylo by moc dobré, kdyby šel do sebe každý, kdo tady na autorku plive, protože toho zlého na koních se dopustil možná ažaž. A taky v rámci nevědomosti a vzhlížení k někomu, kdo má sportovní výsledky byť se ke koním nechová ani trochu korektně.
    Bylo by moc dobré, kdybyste se zase přesunuli k tématu. Vymazání koníííšků v blogu a jejich náhrada za Equus cabalus Ivánkovi nepomůže a autorku spíš odradí od pídění se po informacích a pomoci!
    Každý, kdo zveřejnil svůj příběh, je hrdina. Šel s kůží na trh, mezi ty, kteří ji ted pod článkem neohroženě rvou. Kdopak to psal pod jiným článkem, že původně chtěl taky napsat příběh, ale raději nenapíše? Co kdyby ho jiní psi roztrhali? ;-) To sakra zamává egem!

  • 37. janka107

    blog vs. stav koně

    12:12 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 36.

    Soulas s Jajou a Alenam. Příběh jsem přečetla krátce poté, co se na stránkách objevil, prvně jsem se zhrozila, pak rozčílila a poté jsem smazala svůj napolovic rozepsaný komentář a nechala jiné, kteří prakticky již všechno uvedli. Majitelka nemá asi moc zkušeností, hubnoucí dva koně jsou nejspíš výsledkem nevhodného managementu, výživy a absence elementárních znalostí. Rovněž mám pocit, že je příběh poníka na začátku hodně přibarven a majitelka se snaží stylizovat do role zachránkyně koně. O tom, že se jí to nepovedlo, zde bylo napsáno mnohé. Ač je příběh více či méně smyšlený, zadavetelka má asi potřebu stav koně řešit a třeba jí i níže uvedené komentáře otevřou oči.
    Na rozdíl od Mika (jeho výraz holčičky začínám nenávidět, páč se jim ohání, kde může) si nemyslím, že \"holčičikovství\" je stav trvalý neměný. Kde je vůle, je i možnost přístup k zvířatům změnit. Ať si každý sáhne do svědomí, jak se choval, když mu bylo 14 (ať již ke koním či jiným zvířatům). Nějak se mi nechce věřit, že všichni, kdo se buší do hrudi, byli vždy čistí, přímý a znalí ve vztahu k našim čtyřnohým miláčkům.
    Neodpustím si osobní poznámku, ač jsem původně ji měla v plánu vynechat. MiKu, naprosto nechápu smysl vyhledávání blogu zadavatelky a následného zvěřejnění - není to už tak trochu stihomam? Je orpavdu nutné, kvůli pár \"zlatíčkům\" dělat ze zadavatelky blbce?

  • 38. Smilehorse

    ...

    12:48 - 11. 06. 2010

    ...na mě příběh působí trochu přibarvený, jak jsem psala, nedovedu si představit, že by kůň stál 5 let uvázaný na betonu a pak odešel po svých - ale můžu se samozřejmě mýlit.
    Co se týká šišlání "koníšci, zlatíška", takový výrazy nepoužívám, mám vlastní zásobu zdrobnělin, no nešišlám prostě už od svých tří let.... Přesto - mám poměrně silnou škálu pozitivních emocí ke koním a nepovažuju to za error, je to můj motor - motivace - učit se, poznávat, starat se, neseknout s tím, i když to bolí... Znám mladý holčiny, co šišlají a prožívají si svůj vztah ke koním úměrně svýmu věku... Ale většina z nich kromě šišlání, neváhá vzít vidle, vyházet hnůj, dolít vodu, dovalit seno, a jezdit se snaží - jen aby to jejich miláška koníška netejralo (nehrkat v zádech atd...). Pokrytce, co šišlají a z blbosti koně "ku.ví", jsem přiliš nepotkala, zato jsem potkala hodně těch, co koně "ku.ví" vyloženě ze zištnosti.... Myslím, že nezralý člověk může dozrát, ale padouch vyčůraný - nevím nevím, tam podle mě skutečně není pomoci.

  • 39. kobylas

    Já bych to shrnula

    13:44 - 11. 06. 2010

    No, precetla jsem si nekolikrat cely clanek, prohlidla fotky a muj nazor: na horni fotce osobne nespatruju nic divneho, spinavy kone / take necistim kone denne/, nejsou propadli,hubení, prostredi staje nic nevypovida - pokud nebudu brat v potaz, ze neni vymalovano, tak tezko z foto znat, jestli jsou to spatne podminky....nikde uz nejsou fotky koni vyvedenych v dany okamzik pred staj??? proc?? kdyz pisatelka fotila vevnitr, proc nevyfotila kone po 2 letech na svetle bozim?
    celý clanek je tak strasne nestastně a neuměle napsaán, že bych spise tipla, že jde o slecnu, ktera koně pořídila z podstatě z "normalních" podmínek a trochu to celé více přibarvila...jenže ne každý má ten dar a zkušenost "lhát" , takže vysledek je výše uvedené dílko. to je muj nazor, pak jen nechapu, proc se toto zveřejnovalo, i prumerny zacatecnik pohybující se kolem koní musí tušit, že jde o blábol.....

  • 40. Filip Tesař

    V podstatě "normální" podmínky

    18:06 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 39.

    Vazné stání bez podestýlky mi normální nepřijde, další věc jsou ta kopyta. Nevím, jestli tam ti koně skutečně stáli tak dlouho (možná ne, toho, kdo jí to říkal, mohla klamat paměť, nebo to byl třeba soused a nemusel vědět...), ale podle všeho tam asi dlouho byli, stáli ve stáji, v prašném prostředí, je taky otázka, jak moc se tam větralo a jak tam tedy bylo v létě a hlavně v zimě (asi dusno), takže co dýchací cesty... Další věc, napájení, vodou by mohl a nemusel podle svého vkusu někdo zalít kytky, ale čerstvá asi nebyla a když se to dá dohromady s jinými věcmi, asi to nebylo tak, že by zrovna v době její návštěvy majitel zapomněl vyměnit vodu za čerstvou. Takže voda asi ve žlabu běžně stála déle, ptám se sám sebe, kolik jí asi kůň běžně denně vypil, co teď dělají třeba jeho ledviny. trávení... Nenapadá mne, proč a jak by si autorka vymyslela, že se koníkovi pletly nohy, takže nejspíš opravdu režim 24/7 uvnitř, což normální není. Moji koně bývají taky zaprášení, ale oni to mají z toho, že se válejí, pak mají prach mezi srstí a nelepí se jim, což je normální. Kůň zaprášený od toho, že na něj sedá prach pro mne normální není, stejně jako kůň, který nemá možnost se vyválet. Další věc - mlácení. Autorka si to mohla a nemusela vymyslet, osobně mi nepřijde nenormální, že pokud majitel držel koně tak zkrátka, jak ho držel, ho taky přetáhl, aby si vynutil poslušnost, na kterou kůň neměl náladu, nebo protože netušil, jak s koněm komunikovat, a že toho moc netušil, o tom svědčí způsob ustájení. Takže abych to shrnul já, sena měli koně nejspíš dost. Takže dost sena = v podstatě "normální" podmínky? Nemyslím.
    Neumělé psaní - hm, ne každý má vypsané pero a umí se stylisticky svižně vyjadřovat, ostatně běžná slohová cvičení na základce, jak si je pamatuju, v tom podpoří málokoho. Že si nevyfotila koně na světle Božím? No uvnitř byli koně uvázaní, amatérovi se uvázaní koně fotí hezky, neuvázaní špatně. Taky mohla mít venku plnou hlavu dojmů, takže ji prostě fotit nenapadlo, nic nepřirozeného na tom nevidím, zvlášť při jejím věku a povaze. Že to s ním po odkoupení vzala špatně není důvod k tomu, abych si myslel, že si to vybájila, ostatně z článku není cítit nějaká zvláštní snaha házet současné problémy na hrb bývalému majiteli (v takovém případě by se hodilo co nejvíc ho očernit) a zdá se mi spíš, že ji - bohužel! - nenapadlo, nakolik by měla přemýšlet o podmínkách, ve kterých žil kůň předtím. Přibarvení? Možná. Ale proč by si to celé vymýšlela? Aby se na závěr zeptala, čím to je, bez souvislosti s tím emotivním příběhem o vysvobození? Pro mne je ta neumělost spíš dokladem pravdivosti, kdo lže, většinou to umí, kdo lže neuměle, dá se to poznat, protože je to nesouvislé, tady mi přijde, že věci do sebe zapadají, neumělé je jen podání.
    Jinak navzdory skákání, závodění, ovsu vidím i pozitivní náznaky, snaha nějak pomoci škubáním srsti na začátku může být pro někoho úsměvná, ale koni docela prospět mohla. Navzdory rezolutním soudům člověka, v němž asi viděla autoritu - trenéra sama omezila práci, uvažuje o souvislostech práce a hubnutí... A ptá se, co dělat. Jo, je to málo, ale naděje, že si nechá vysvětlit, co a jak, tu je.

  • 41. kobylas

    F.Tesař

    19:35 - 11. 06. 2010

    no osobne jsem tam nebyla, takže vyjadření voda nebyla ani na kytky pro me nema celkem zadnou vahu...vse v navaznosti na celý članek! kun nebyl dva roky venku a vypada takhle \"dobre\"...me kobyla po mesici stani - ze zdravotních důvodu tak spadla v zadku a vubec propadla, že pochybuju, že by kun po dvou letech stani vypadal takto. Aha nemela cas kone vyfotit venku / nevim proc pises, ze kun venku nebyl uvazanej - jak jsi na to prisel?/, ale mela cas davat pruvlecky, uzdecku a zkouset prejezdenost kone? Ja venku klidne kone uvazu a pak se mi foti dobre...
    nevim, jak Mikk vytahl slecne je 18 a to me zase neprijde nikterak tragicky vek na to, abych kdyz pisu clanek, ktery se ma publikovat mel hlavu a patu!! a nevim proc se obracis ke slohu na skole, tady nejde o to, jestli pise esej, vypraveni, fejeton nebo uvahu, ale co je obsahem sdeleni a v tomto pripade to trochu dre, bez ohledu na to jak moc nebo malo slecna zachranovala tyraneho ponika...nerikam, ze se pribeh nezaklada na pravde, pouze rikam, ze si nejsem jista jak moc velka ta pomoc byla!!!!!!!!!!!!

  • 42. MiK.

    Neposmívám se

    19:57 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 36.

    Neposmívám se. Jen jsem v 18 opravdu podobné věci koním nedělal. Nedělal jsem je ani v nikdy jindy. Prostě jsem se chtěl vzdělávat sám. Tady to očividně schází.

  • 43. kobylas

    pokud vezmu bod po bodu

    19:58 - 11. 06. 2010

    další věc jsou ta kopyta - kopyta v clanku resi pouze jednou vetou, kopyta se dala do poradku

    takže co dýchací cesty... - nevim nepise ze by mel konik problem s dychanim

    Nenapadá mne, proč a jak by si autorka vymyslela, že se koníkovi pletly nohy, takže nejspíš opravdu režim 24/7 uvnitř, což normální není. - to urcite normalni není, ale je normalní na takoveho kone sedat?

    že pokud majitel držel koně tak zkrátka, jak ho držel, ho taky přetáhl, aby si vynutil poslušnost, na kterou kůň neměl náladu, nebo protože netušil, jak s koněm komunikovat, - tohle jsou jen co by, kdyby, byl to prvni majitel? co o nem vi? nic se v podstate o nem nepise. Proste prisla nejaka holka rekla, ja se vam kouknu do chlivku, majitel rekl ano ano a bylo??

    Takže abych to shrnul já, sena měli koně nejspíš dost. - nevim jak jsi na to prisel, z fotky??

    No uvnitř byli koně uvázaní, amatérovi se uvázaní koně fotí hezky, neuvázaní špatně. Taky mohla mít venku plnou hlavu dojmů, takže ji prostě fotit nenapadlo, nic nepřirozeného na tom nevidím, zvlášť při jejím věku a povaze. - nevedela jsem, ze je nemela uvazane, jak to vis? ja naopak ctu na uzde a pruvleckach...jaka je jeji povaha? nevim nic o ni nepise

    Navzdory rezolutním soudům člověka, v němž asi viděla autoritu - trenéra sama omezila práci, uvažuje o souvislostech práce a hubnutí... A ptá se, co dělat. Jo, je to málo, ale naděje, že si nechá vysvětlit, co a jak, tu je - co takhle se zeptat veterinar nebo odbornika v realu?

  • 44. MiK.

    holčičky

    20:02 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 37.

    No ty začínáš nenávidět to označení, já ten stav. Znám jich příliš, na to abych si myslel že přijde změna. Čest asi dvěma výjimkám, co jsem poznal.

  • 45. MiK.

    Každý, kdo zveřejnil svůj příběh, je hrdina.

    20:09 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 36.

    Každý, kdo zveřejnil svůj příběh, je hrdina. Velice rád zveřejním ten svůj, kdy jsem dovezl svojí bábu. Nikoli ale v této společnosti. Rád ho řeknu těm co to skutečně bude zajímat a ví co jim budu říkat. Nechci nic od Fitminu, nebo Dibaqu výměnou za příběh o utrpení mé důchodkyně, byť by se dal napsat velice dojemně. Dál jí ho budu kupovat ze svého. Ne, není to o odvaze napsat příběh, je to o něčem zcela jiném. Ač jsem exhibicionista, příjde mi trochu trapné exhibovat tím, že jsem zachránil koňský život. Tato soutěž má smysl, protože lidem ukáže že není záchrana, jako záchrana. Rozhodně bych nechtěl být jakkoli spojován třeba s touto slečnou, byť by jediná spojitost byla ta, že se jedná o stejnou soutěž.

  • 46. kobylas

    Každý, kdo zveřejnil svůj příběh, je hrdina.

    20:25 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 45.

    no asi tak...budiž chváleny příběhy, kde se skoro den po dni popisuje stav chorob, zdevastovanych kopyt, denodennich navstev veterinaru a nekoncici piplacky se zviratem - je to memento pro vsechny, kdo by chteli prispet k zachrane zvirete - memento v tom, že je to casto nekoncici a nakladna starost...
    tento pribeh par slovy popise otresne podminky, spatnou vodu a tim to konci...pak uz to jsou jen slova pruvlecky, trener, treninky, zavody, krok, klus, cval, pridat praci, pridat jadro, jízdarna, jízdárna - les jen za odmenu apod....nenachazim tam zadnou spojitost s vyznamem soutěže...krom toho, že se slecna diví, že koník nejak hubne...

  • 47. MiK.

    Co kdyby ho jiní psi roztrhali? ;-) To sakra zamává egem!

    21:51 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 36.

    Co kdyby ho jiní psi roztrhali? ;-) To sakra zamává egem! jen ještě k tomuto dodám, protože jsem nečetl do konce.Nikdy jsem se nebál konfrontace a nikdy jsem z boje neutíkal. Důvodů proč nenapsat jsem měl více.

  • 48. janka107

    ...

    23:06 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 44.

    Přijde mi, že už jsi "holčičkami" posedlý....co jen práce muselo dát najít ten blog a já osobně pořád nechápu, co jeho uveřejněním "básníku" chcete říci ;-)

  • 49. MiK.

    Práce mnoho

    23:28 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 48.

    Otevře se google a napíše jméno. To je celé. Tak nevím, pro mě to zase tolik práce není. Pokud mne někdo zaujme ať v dobrém, nebo ve zlém a neznám ho, snažím se dohledat o koho se jedná. Získávat informace pro někoho může být stihoman, pro jiné jen doplnění informací. A říci nechci nic, než že je možné i mezi řádky najít cosi o člověku. Pokud má slečna čas na to tvořit cokoli o sobě a svých aktivitách, má čas i na získávání informací a opět stačí zapojit google a vyplivne mi tolik informací proč kůň může hubnout, že jen opravdu blb, by si nenašel něco co by mu mohlo napovědět. Říci jsem chtěl to, že slečně rozhodně nejde o to koně jakkoli dát dohromady. když by šlo, už to udělala.

    Co se týká posedlosti holčičkama, ne, posedlý nejsem, jen je opravdu nemám rád. a proč bych také měl mít? Když se přiřítí k výběhu plemeníka čtyři holčičky s kobylama a hezky se očuchávaj, nejsem úplně rád. Nejsem úplně rád když svým chováním v okolí poškozují i jméno naší stáje. Nejsem rád když zbídačený vychrtlý trosky jezdí kolem výběhu dostihových a chovných koní, protože očkování a odčervení není přirozené a pro mnohé i zbytečné. Nejsem rád když taková holčička připustí svojím flekatým bezpůvodovým koněm jinou bezpůvodovou kobylu a hříbě vydává za produkt plemeníka stáje kde působím, protože si ho koupí zase jiná holčička, která otravuje s vystavením dokladů a rozčiluje se že jí nehodláme pomoci. A samozřejmě se mi ani nelíbí koukat na ty klopýtající vychrtlé trosky na průvlečkách a s nepadnoucím westernovým sedlem, kulhajícími a na ponících s holčičkama těžšíma a většíma než jsem já v sedle. Prostě mi vadí když se lidi chovají jako dobytek a příjde jim to normální a ani je nenapadne že něco může být špatně když se herka prohne po dosednutí do sedla, když kulhá už v kroku, nebo když je vychrtlá s krvavým mozolem místo kohoutku.

    Nemám rád holčičky, protože jsem byl blbej a některým v hloupé víře pomohl koupit za pakatel plnokrevníky a pak musel sledovat jejich "uklidňování" a napravování po dostihových barbarech.

    Nějak nemám nic, proč bych měl mít holčičky rád. Nevadí mi když někdo dělá chyby, každý je dělá. Když mi kůň bude hubnout, budu pátrat proč.

    Ano, vadí mi.

  • 50. blanka

    holčičky

    23:42 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 49.

    Ona taky slečna pátrá, proto se možná přihlásila do soutěže. Stejně tak jako majitel toho hnědého hřebce, který vyhrál cenu. Taky je holčička?
    Souhlasím s tebou, tahle soutěž je celá ujetá, minimum lidí se dokázalo při psaní příběhu oprostit od toho, aby vyzvdihovali utrpení svých koní. Ale tvoje označení pro holčičky mě irituje stejně jako janku, protože není v tomto rozdíl mezi pohlavími ani ve věku. Debil se najde všude. A znám dost lidí, kteří miláškujou svoje koně a přitom jsou naprosto zodpovědnými majiteli. Ale to už tady padlo tisíckrát.

  • 51. MiK.

    Holčička

    23:50 - 11. 06. 2010

    Reaguje na 50.

    I chlap může být holčička. A nevím co kdo vyhrál, tak ti neodpovím. Tvůj názor je že hledá, můj že nehledá. Když by hledala, nesedla by na takovou trosku. Je potřeba aby ti někdo u fotek vězňů z koncentráku vysvětloval "tohle jsou strašný chudáci a hubený jsou že dřou a týraj je a nedaj jim najíst" , nebo ti to dojde samo? A diskuse už je skutečně mimo. Pokud máš touhu řešit mou lásku k holčičkám - různého pohlaví a věku, můžeš mailem.

  • 52. blanka

    holčičky

    23:54 - 11. 06. 2010

    Touhu opravdu nemám, jen mě jako osobu ženského pohlaví, která byla v určitém věku také holčičkou, uráží, jakým způsobem to tady prezentuješ. Toť vše.

  • 53. MiK.

    Prezentace

    00:19 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 52.

    Prezentuji ne, jen reprodukuji prezentaci jich samotných. Co se týká tebe, psal jsem že znám dvě výjimky. Víc k tomu dodávat asi nemá smysl.

  • 54. MiK.

    Jen k tomu stihomanu

    00:25 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 48.

    Práce zhruba asi na minutu. Další hodinu si najít to co mi dodá info, nebo nasměruje dál.

    http://www.google.cz/search?hl=cs&source=hp&q=K%C5%AF%C5%88+st%C3%A1le+hubne&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    http://www.google.cz/search?hl=cs&source=hp&q=Hubnut%C3%AD+kon%C4%9B&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    http://www.google.cz/search?hl=cs&q=K%C5%AF%C5%88+bez+d%C5%AFvodu+hubne&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    http://www.google.cz/search?hl=cs&q=K%C5%AF%C5%88+ztr%C3%A1ta+sval%C5%AF&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    Fakt to není žádná džina. A minimálně čtyři odkazy co by slečnu směrovali tam jsou. Ale nic se tam nepíše o doporučení koně jezdit a skákat s ním.

  • 55. janka107

    Zdroje informací

    00:44 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 49.

    Ha....a jsme u toho. Přístup ke koním a informace o jejich základních potřebách náš "koňomilný" dorost získává z různých zdrojů. Internet teda já osobně rozhodně nepovažuju za spolehlivý zdroj. Stačil mě jediný pohled na diskuzi v odkazu DaJ a zavírala jsem ji se znechucením.
    Problém vidím zejména v tom, od koho a u koho se děti vlastně učí jezdit a starat o koně. MiKu nevím jak ty, ale já nejsem z koňařské rodiny, jako dítko lehce odrostlé jsem se dostala do stáje a nebyla jsem schopna posoudit, jestli přístup a chování ke koním je korektní nebo ne. Člověk může načíst hromadu knížek, ale více méně jsou to obrazové publikace a užitečných informací je tam minimum.
    Děti podle mého, když se cokoliv učí, kopírují chování svých vzorů - lidí, ke kterým nějakým způsobem vzhlíží a těžko rozhoudnou, jestli jejich chování je správné. Pokud se takové dítko dostane do maštale, kde se koně průvlečkují, stojí 23 hodin v boxe, mlátí lopatou a kdoví co ještě, možná se nad tím ani nepozastaví. Řekne si, že je to normální, že tak se to dělá.
    Já osobně jsem se s tímto setkala. Dvě stáje, jedna s vysoce profesionálním přístupem ke koním, kde kůň a jeho potřeby jsou svaté a druhá, kde byli koně ježdění na průvlečkách náctiletými slečnami, které jsem jako ucho obdivovala. Tehdy jsem nebyla schopná rozhodnout, co je lepší. Dnes s odstupem let mám jasno. Jenže právě o tom to je. Strašně záleží, ke komu se ti mladí dostanou a podle toho si utvářejí náhled na koňský svět a podle toho se ke koním chovají.
    Je mi jasné, že nevědomost neomlouvá, ono jakmile člověk dospěje, asi by už měl být schopen podívat se na věci z nadhledu a vidět i druhou stranu mince, jenže ne každý tohle dokáže. A bohužel spousta lidí ani nedokáže používat selský rozum a co jim nakuká kdejaký "trenér" berou jako svatou pravdu. I v tom je obrovský problém.
    Je mi jasné, že tohle nekorektní chování nebo absenci znalostí NEOMLOUVÁ. Snažím se jen poukázat na to, že sice je toho hodně co se učit, ale kolikrát není od koho. A to co jednomu přijde samozřejmé, protože je u koní dvacet let, druhý nezná. Od toho ale sakra tady jsme, aby jsme si ty zkušenosti a znalosti vyměňovali. Příspěvky typu "je to marný" opravdu význam nemají.
    Narozdíl od MiKa já jsem si jistá, že se najdou lidé, kterým jde otevřít oči. Jenže těžko se tak stane tím, že je bude někdo zesměšňovat, nebo urážet. Neříkám, že je jim třeba mazat med kolem pusy, ale přijde mi, že trocha elementární slušnosti a jisté míry respektu z obou stran jsou nejlepší půdou pro jakékoliv diskuze. Bohužel tohle ze strany mnohých zkušenějších lidí postrádám. Ono to totiž vždycky snazší hodit kamenem a stěžovat si, že snaha je zbytečná, než to zkusit.
    Ze strany zadavatelky tu snahu také vidím....takže ač jsem při čtení taky skřípala zuby, doufám, že si ze zde uvedených komentářů vezme něco k srdci ku prospěchu koní.

  • 56. Ája

    Dojem z článku

    04:10 - 12. 06. 2010

    První dojem byl všelijaký už zezačátku, když autorka popisuje osazenstvo chlívku a kobylu označuje "krásná plavka", přitom zvíře na fotce není ani žluté, což by si třeba ještě někdo mohl poplést pojmy...
    Že by stál 5 - 6 let na štontě, to se mi teda fakt nezdá. To by se rozhodně nestačil dát do takové formy, jakou má na fotkách, hned lesklá srst, zdá se i osvalen... Taky kopyta totálně zanedbaného koně se za takovou dobu nedají do kupy.
    Autorka dojíždí na neinformovanost - nejspíš si chlívek vyhledala kvůli ježdění a ono to nešlo (protože koně nebyli zvyklí, vychovaní, poník navíc klopýtal a lehal si, ale na tom tedy nejezdila). Tak se rozhodla koně z nevyhovujících podmínek zachránit a jako každého jiného ho zapojit do procesu, protože jí vůbec nenapadlo, že by to mohlo být moc rychle.

  • 57. Ája

    Doplnění

    04:16 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 56.

    Jo, další co mi nesedí - podle článku byla u koní jednou, to je právě vyvedla, na kobyle jezdila a ivánek neuměl chodit, pak z nich škubala srst, pak přijela za týden a "koně už chodili líp". To je přece nesmysl...

  • 58. MiK.

    Ano, jsme u toho

    07:07 - 12. 06. 2010

    První odstavec ti ocituji "Jako první jsem vytáhla ven kobylu. Ta byla chudák celá zmatená a nevěděla kam jít dřív. Sedla jsem na ní bez sedla, ale přes uzdečku jsem jí dala průvlečky. Ještě že tak, kobyla chodila pořád doleva a zmateně se točila, chvilkama prchala. Bylo těžké s ní cokoliv dělat. Jako druhý byl na řadě poník Ivánek. Ten ani neuměl chodit. Nohy se mu pletky a sám o ně zakopával, v jednom kuse se válel a taktéž bylo těžké s ním cokoliv dělat." --- tak na tohle opravdu nepotřebuje nikdo žádný vzor. Jestli něco vypadá na chcípnutí a někdo na to sedne a jezdí, je to pro mě neuvěřitelné prase.

    A k těm vzorům, ano, máš pravdu. Můj vzor a ten kdo mi dal základy, by slečně pokud by přišla s dotazem odpověděl na cokoli, snad by se jel i podívat a snažil se pomoci. Pokud by ale slečna na koni přijela, použil by několik nepublikovatelných výrazů a slečnu by hnal bičem, nebo klackem. Některým trpělivě vysvětloval, některým méně trpělivě, ale vysvětloval a u některých prohlásil že to je házení hrachu na zeď.

    Slečna má zřejmě zažité věci ze stáje - vakcinace, odčervení, co mi ale schází, je alespoň náznak nějakého citu a ohleduplnosti. Snáze bych chápal pokud by se jednalo o nějakou zbrklou záchranu a slečna by nevěděla co vlastně všechno musí mít a zařídit a pídila se po informacích dodatečně, protože nejprve jednala a pak myslela..Ano, to bych chápal. Asi i pomohl a byl tolerantní. Co mi vadí, že tato slečna na koně kteří jsou na chcípnutí leze a nemá s tím absolutně žádný problém a to se nejedná o člověka co vidí koně po páté v životě například.

  • 59. Eva Hálová

    Nedostatek informací je jedna věc

    07:28 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 58.

    Nedostatek informací a nezkušenost je jedna věc a nedostatek jakékoliv soudnosti věc druhá.To první lze napravit a není proč to odsuzovat,každý děláme chyby,já se jich na koních napáchala spoustu.Ale sednout si na koně,o kterém jsem přesvědčená,že není v pořádku není omlouvat čím,v tom musím s Mikem souhlasit a je úplně jedno jestli jde o mladou holku,paní v letech nebo bezohledného chlapa.A to,že je to celkem běžná věc,taky neomlouvá.

  • 60. blanka

    holčičky

    11:37 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 53.

    Jejda, Miku, mně do své kategorie neřaď ani jako výjimku. Když jsem psala, že jsem byla holčičkou, tak jsem to nemyslela ve smyslu tvé definice, ale ve smyslu, že každá žena je v určitém věku holčičkou, bez jakékoliv spojitosti s koňma. Tvou "holčičkou" jsem nebyla nikdy, od 15 jsem jezdila u slušného trenéra, i před tím jsem byla schopná vyhodnotit a odsoudit brutalitu chování starších v našem oddíle ke koním (podotýkám, že hlavní osazenstvo bylo mužského pohlaví). To, že jsem se začala hlouběji vzdělávat až když jsem si koupila vlastní koně (a to jen díky tomu, že jeden z nich byl dost problémový), ze mě nedělá ignoranta a blba v době před tím. Tím bych to uzavřela. Nehledě na to, že mě vůbec neznáš.
    Jinak nesouhlasím zase s Jankou, člověk, který přemýšlí a je empatický, je schopný vyhodnotit nevhodné chování ke koním i bez řádného vzoru. I když třeba neví, jak pořádně koně krmit (kolik z koňáků to vlastně ví?), jak smysluplně trénovat atd. To dokáže vyhodnotit i naprostý laik. Takže vytáhnout koně, o kterém se domnívám, že 5 let stál v maštali, nastražit na něj průvlečky a jít jezdit, to není pouhý nedostatek znalostí, to je naprostá absence schopnosti vcítit se do jiné živé bytosti. Proto doufám, že tomu tak skutečně nebylo.

  • 61. janka107

    empatie

    17:34 - 12. 06. 2010

    Předem chci uvést na pravou míru, že se nesnažím zadavatelku jakkoliv omlouvat. Rovněž souhlasím s tím, že vytáhnout koně po x-měsících stání a začít na něm rajtovat je prasárna. Stojím si však zatím, že děti nejsou schopny si kolikrát uvědomit spoustu chyb, kterých se dopouštějí na zvířatech - a platí to nejen o koních, bohužel mám pocit, že i k určité míře empatie musí člověk dospět a dozrát. Nikdo z vás opravdu neviděl dítko trhat pavoukovi nožičky? Já ano a dokud mu člověk nevysvětlí, že to i toho pavoučka bolí, kolikrát si to ani neuvědomí.
    A bohužel chybné návyky a postoj ke zvířatům se získává kolikrát velmi plíživě. Né vždy to jsou extrémy, které hned dítě zarazí....i zde platí, stokrát nic umořilo osla.

  • 62. medulka

    webové stránky stáje

    19:42 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 34.

    jen bych chtěla upřesnit, že Kamča v téhle stáji přestala jezdit následně si koupila Ivánka a nechala si ho ustájit jinde. Takže nehledejte žádnou spojitost mezi jejím koněm, touhle stájí které se týkají webovky a trenéry v ní. Jinak povedlo se Vám vyhrabat odkaz x-let starý a psaný námi ještě jako dětmi, možná proto to vyjadřování :) :D

  • 63. blanka

    re

    21:11 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 61.

    V 18-ti letech člověk není dítě, aby se dalo omluvit, že "trhá pavoučkům nožičky".

  • 64. skipi

    stáj

    22:47 - 12. 06. 2010

    Ke slečně toho tady bylo řečeno již poměrně hodně. Není nikterak těžké najít stáj, kde je koník dnes ustájen. Majitelem stáje je člověk s titulem MVDr. Odborné rady by se jí tedy mělo dostat přímo v její mateřské stáji! Za zmínku jistě stojí i další odkaz: http://jesa.rajce.idnes.cz/Kamilka_a_Ivanek/#album Je zde ještě jasněji vidět ten nesoulad ve velikosti koně a ponyho. Milá Kamilo, Vám již Ivánek dosloužil. Je čas přejít na koně většího rámce a netýrat toho nebohého poníka. V tom spatřuji hlavní příčinu úbytku váhy Vašeho koně.

  • 65. janka107

    adalin

    23:16 - 12. 06. 2010

    Reaguje na 63.

    Jistě, ve své podstatě stále reaguji na MiKa a snažím se na ty jeho "holčičky" kouknout trošku jinýma očima. Zatímco on nejspíš hůl nad nimi dávno zlomil, já jsem toho názoru, že je vše třeba vidět v hlubších souvislostech. Pokud se člověk nemá od koho učit, je to prostě znát. Emaptie neempatie....i k tomu člověk nějak musí dospět....bohužel s tím se nerodíme....a kdybych chtěla jít ještě hlouběji, řeknu, že za spoustu sobeckých idiotů kolem nás, může jejich rodina a výchova.....ale opravdu tu už do tohodle nehodlám hlouběji zabředávat.
    Chování zadavatelky se mi nelíbí, neomlouvám ji a nechci jí obhajovat, jen si myslím, že bychom neměli zklouzat k urážkám a zesměšňování, protože ty ještě žádnému slepému oči neotevřely.

  • 66. MiK.

    Holčička

    15:19 - 13. 06. 2010

    Reaguje na 60.

    "Co se týká tebe, psal jsem že znám dvě výjimky. Víc k tomu dodávat asi nemá smysl" - tím jsem myslel že přerod je možný, byť je výjimečný. Právě že tě neznám, tak jsem vycházel z tvého "holčička". Znám 15leté co rozhodně holčičky nejsou. To spojení používám jen jako urážku, nikoli související s věkem dotyčné. Tolik ještě k tomu. Takže jejda, nevím jestli jsi byla holčička a když říkáš že ne, tak ne. Nemám tě za ní. Nazdar.

  • 67. alenam

    HOLČIČKY

    19:55 - 13. 06. 2010

    Reaguje na 66.

    I mě "holčička" vadí. A to tak, že naprosto zásadně. Z označení mladého jedince ženského phlaví činí pejorativní ironickou nadávku. Je to šovinistické až na půdu. Ale není to překvapivé. Mužského šovinismu je u koní nemálo. Jsem u koní od 11 let, je mi 33 (Kristova leta, ajaj) a mohla bych vyprávět... Mnohdy je prostě mnohem pravděpodobnější, že bude mít pravdu 50 letý chlap se základním vzděláním, co si za každým pátým slovem doplivne a za každým 10 vysloví vulgarismus než dlouhovlasá, dlouhonohá ženská. :-))) Argumentace je zbytečná. Jsme prostě holčičky. Teda až na ty 2 výjimky :-)))

  • 68. MiK.

    Holčička

    22:40 - 13. 06. 2010

    Reaguje na 67.

    Asi to bude tím, že mě v práci koně jezdí jen holky, a právě oni mají z těch slečen kopřivku. Není setkání s nimi, bez dobrodružných příhod. Mimochodem slovo holčička jsem se naučil právě od ženský. Tak nejsem si jist, jestli právě u mě se dá mluvit o šovinismu. Já je ve stáji nazývám zcela jiným výrazem, když o nich mluvím, ten zde publikovat nejde. Holčičky používají právě moje "žokejky". Zítra jim tedy vysvětlím že jsou šovinistky. Znám je od jejich dětských let a rozhodně žádnou z nich bych ani jako dítka za holčičky neoznačil. Mě rozhodně nevadí termín holčička, co mi vadí, tak prasata u koní a to také naprosto zásadně.

  • 69. Svapu

    O dětech a ještě ad "holčičky"

    00:43 - 14. 06. 2010

    Reaguje na 55.

    "Stojím si však zatím, že děti nejsou schopny si kolikrát uvědomit spoustu chyb, kterých se dopouštějí na zvířatech - a platí to nejen o koních, bohužel mám pocit, že i k určité míře empatie musí člověk dospět a dozrát."

    Nesouhlasím. Ke koním jsem se dostala více (více než na letním táboře:) ve dvanácti, taky jsem vyrostla v naprosto nekoňařské rodině a už tehdy se mi mnohé nelíbilo, dokázala jsem vyhodnotit, kdy se zvířeti děje násilí, bolest, kdy má strach.. stačí k tomu empatie a ohleduplnost, dítě dorostlé do puberty by v tomto směru podle mého názoru mělo být víceméně hotový jedinec. I já jsem se v dobré víře dopustila na svém prvním koni mnoha hříchů a dneska si myslím, že patnáctiletému dítěti bez dozoru v podobě zodpovědné věci znalé dospělé osoby vlastní kůň do ruky prostě nepatří (přesto nebo spíš právě proto, že jsem sama koně dostala v patnácti letech..) - to je můj názor, nikomu ho necpu, ale nikdo mi ho ani nevyvrátí. Nicméně přehlížet bolest a očividný diskomfort koně, to je v mých očích neznalostí a/nebo věkem neomluvitelné, sorry.

    Ad termín "holčičky" - pro určitou kategorii lidí u koní ho se stejně pejorativním přídechem jako Mik používám taky, perfektně chápu, co tím myslí. A nepodezírám se ze šovinismu:-))

  • 70. Petra Hrbáčová

    Nevím?

    20:37 - 14. 06. 2010

    Nevím jestli to náhodou není tréninkem. Můj kůň stojí ve stejné stáji a vypadá úplně dobře,akorát má pravidelný trénink a skáče parkury. Tím že poník chodí jen provádět a někdy něco dělá,tak si myslím,že je to málo. Ivánek vypadal dobře,ale teď hodně spadnul ze svalu a to tím že nemá dostatečný trénink a už vůbec žádnou fyzičku.

  • 71. alenam

    Nedostatkem tréninku to nebude

    21:00 - 14. 06. 2010

    Reaguje na 70.

    To, že kůň vypadá tak, jak vypadá rozhodně není nedostatkem pohybu. I A 1/1, který se fláká v ohradě, ale je dobře krmený, bude vypadat dobře. Teda za předpokladu, že nemá jiné zdravotní problémy - žaludeční vředy, špatné zuby, stres, zima, imunitní problémy, atd.
    Srovnávat 2 koně v jedné stáji, není vždycky vypovídající. Jeden kůň vyžije na seně, kdruhý potřebuje vydatný příkrm. Nic se nedá paušalizovat. V každém případě by to chtělo vyváženou krmnou dávku, bohatou na bílkoviny a dobře stravitelnou energii. Vysadit Troubecké granule, protože neměly požadovaný efekt a ničím je nenahradit není dobrý krok.

  • 72. skfarka

    maras

    22:23 - 14. 06. 2010

    tenhle příběh znám z vyprávění a taky znám tvou slečnu co si brala Tonču. Strašně mě sebralo jak si Tonču v zuboženém stavu, týranou přivezla domů, ještě ten den na ní jezdila, protože to byl její první kůň, tak se musela předvést. Prý si padli na první pohled do oka a do Tonči se zamilovala. Informace mám přímo od zdroje, takže taky vím že 3 týdny poté, co jste si kobylu a poníka odvezli domů, vezla slečna (Majitelka Tonči) na připouštění k hřebci a poté ji prodala.
    Tomu řikám láska na první pohled!!! nechápu vás...
    a na tak vyzáblého poníčka si odkoupit a hned na něm začít i skákat překážky??? otřesné!!!

  • 73. MiK.

    Práce

    22:29 - 14. 06. 2010

    Reaguje na 70.

    Ne, rozhodně to není nedostatkem tréninku. I když možná ano. Onehdá jsem vyděl umírající Somálské děti. Děsně hubený. Asi že tedy moc nemakali a nesportovali. Byli tak líný, až z toho umřeli hlady.

  • 74. beruška123456

    Já majitelka Ivánka

    11:53 - 17. 06. 2010

    takže pár informací
    1. z některých komentářů je mi fakt špatně a s něma bych se chtěla vidět osobně!!!
    2. tento článek byl psán velice rychle a některé věci nebyli moc výstižné. Každopádně kdybych měla psát vše do detailů, seděli by jste tady asi dva dny….
    3. Je pěkné jak někteří aktivisti si mě vyhledali přes všechno možné a dokonce i stáj, ve které už dááávno nepůsobím (aktivní blbec je horší jak úhlavní nepřítel)
    4. Pokud někteří špatně vidí, kůň nebyl NIJAK VYCHRTLÝ, PODVYŽIVENÝ ANI NIJAK ZUBOŽENÝ!!! Přijela jsem si koupit koníka za maturitu a sdělili mi že koníci stáli týden uvázání kvůli špatného počasí! Jinak bych na ně nesedala! Samozřejmě kopyta nešly přehlédnout, ale toť bylo na první pohled vše! Až jak jsem je vytáhla ven hodně věcí mi nesedělo! To jak kobyla pořád chodila doleva, ivan zakopával. Průvlečky byly takové, že jsem je měla místo obergutu jak je na lonžování ať se mám za co držet, neměla jsem sedlo totiž!!! Než jsme koníky koupili, chodila jsem za nima pravidelně a to bez ježdění!! Jenom práci ze země jsme dělali a pomalu ho přivykali na to, ať dojde 7 kiláků na hradec! Koně byli špatné po psychické ztránce!!!
    5. Můžete mi frajerky říct, jak ho mám pustit na pastviny, když se do dneška (to ho mám už rok) nesnese s žádným a to opravdu s ani jediným koněm??? Nikdo mi ho nevzal na společné louky, protože měli o své koně strach!! Koupili jsme vedle stáje louku, kde jsme vybudovali výběh. Takže je tam denně a chodí sám, je to 23x30 metrů a hodně zarostlé trávou, takže pastvy habaděj, bohužel nešlo všechno hned a trvalo to,než byli finance na výběh. Jsem studentka vysoké školy a ještě jaké peníze co mám z výplaty, to jde na ustájení a podobně. Nejsem žádný zbohatlík , ale snažím se finančně jak můžu!!!
    6. Na Ivanovi já osobně nejezdím už od začátku podzimu. Já na něho sednu pouze 1 -2 x za měsíc a to na ne dýl jak 30 minut!!! Jezdí na něm moje malá sestra , která má dvanáct let, a učí se teprve a taky na něm nejezdí víc jak 2x za týden. Tudíž kůň nepracuje denně!!! To že měl les za odměnu bylo myšleno na dlouhé otěži!!!protože koník pořád se mnou chtěl zdrhnout a tak dlouhá otěž nebyla vždy reálná…přijezdila jsem ho do podzimu potom tak, že stačí pouze zasednout a on sám zastaví a je možné ho jezdit na pouhé ohlávce!!! PRO TY CO NEUMÍ ČÍST,ŽE MÁM UŽ DRUHÉHO KONĚ A TO VELKÉHO zdůrazňuju že nemám potřebu si vozit prdel na malém poníkovi!!!
    7. vozí se na něm max 1x za měsíc děti a to jezdí i sama dvouletá holčička, která mu chodí i pod břichem. Takže s psychickým blokem jsem se vyrovnala skvěle!!!
    8. nyní koník vypadá skvěle. Asi je pravda že už ted má více tuků jak svalů, ale dle Petry Hrbáčové která píše že spadl z nasvalení zad kvůli práce…bude to ždrejmě i tím, že opravdu si užívá důchodu a nemaká naplno. A jak je psáno že koníků tam bylo víc, tím jsem myslela dva koně, nicméně jsou nyní ve skvělé kondici, závodí a jsou už taky pěkně nasvalení. Po diskuzi s veterinářem a radši to jméno psát nebudu, protože jste schopni pošpinit i ho, tak věřím jeho verdiktu, že jsou koně lehce krmitelní a naopak. Někomu stačí málo, jiní bohužel více aby podávali stejné výkony a byli fit.
    9. Pro ty co mě tak pěkně ze začátku okomentovaly mám jeden návrh. Vím o jednom koníkovi co si zlomil nedávno na 3x zadní nohu. Je to veliký bojovník a tak majitel platí léčbu. Noha se zázračně uzdravuje i rychleji, než se předpokládalo, bohužel už si na něho nikdy nikdo nesedne. Pouze pastviny . nicméně po léčbe pokud se nesežene nový majitel, který se ho ujme, půjde na jatka! Takže pro ty aktivistky, a romantické nadšené a krásně komentující slečny, je to pro Vás. Jak se zachováte vy?? Necháte ho utratit, když chce žít? Která z Vás si ho veme? Tady máte příležitost se ukázat, než hloupě komentovat a blbě kecat!!! Další informace vám poskytnu na mailu lady.jagmin@seznam.cz, popř i fotky jak se má Ivánek nyní!
    10. tím že jsem student a každá koruna je dobrá, tímto článkem jsem chtěla pomoct jakýmkoliv doplňkem stravy, vše co by mu mohlo pomoct. Pokud víte, tak všechny vyšetření, co se dělají ,nejsou 2x levné a kdyby někdo chtěl touto stránkou pomoct, jsem opět na mailu k dispozici.
    Kamila

  • 75. herriotka

    další snůška blábolů

    12:46 - 17. 06. 2010

    Milá Kamilo, sice si teď trochu protiřečíš ( nejprve byli v tak šíleném stavu, že jsi se málem rozbrečela x tak špatně na tom zas nebyli, aby se na ně nedalo hned sednout ), a já nehodlám pátrat po tom, jak to skutečně bylo, nicméně nediv se, že na tvůj původní příběh jsme mnozí reagovali, tak jak jsme reagovali.
    Teď tvrdíš, že kůň je psychicky úplně v pohodě, ale nesnese se s žádným koněm a nemůže být tudíž na pastvině - proto bych si o jeho psychické pohodě dovolila trochu pochybovat.
    Ad kůň s natřikrát zlomenou nohou, který se \"zázračně\" léčí, ale už navždycky z něj bude kripl, a pokud se nesežene nový majitel, půjde na jatka. Tak tohle \"zachraňování\" taky nechápu a v tom případě měl být kůň utracen a ušetřen trápení spojeného s nesmyslnou léčbou.

  • 76. medulka

    jak někteří řekli "zázračné léčení koně"

    12:49 - 17. 06. 2010

    byla bych ráda kdybyste z téhle diskuze Flamba uplně vynechali! A promiň Kamčo, i ty, pochybuju totiž o tom, že máš naprosto detailní a přesné informace o tom jak se věcí mají a podobně.

  • 77. herriotka

    @ medulka

    12:55 - 17. 06. 2010

    Reagovala jsem na to, jak to líčila tady slečna Kamila, koně a jeho stav neznám a vůbec se do toho nehodlám montovat. Jen další důkaz nevěrohodnosti udávaných informací ze strany autorky....

  • 78. medulka

    já neřekla, že..

    12:59 - 17. 06. 2010

    Reaguje na 77.

    já neřekla, že lhala. jenom to není o tom, že by mu majitel nesmyslně platil léčbu a nechal ho trápit aby ho následně mohl nechat utratit. myslím, že víc lidí nechápe proč se to tedka takhle vyvrbilo. každopádně se mu hledá náhradní domov kde bude moct v klidu dožít, protože ten kůň si to potom co si prožil zaslouží a sama moc dobře vím, jak moc bojoval a zvládne to dotáhnout až do konce..

  • 80. herriotka

    ach jo

    13:28 - 17. 06. 2010

    No ale tohle se tady řeší taky pořád (třeba v souvislosti s útulky). Pokud je kůň v tak špatném zdravotním stavu, že se nedá využívat ani na rekreační ježdění, tak jediný důstojný konec, který mu zodpovědný majitel může dopřát, pokud se není schopen nebo ochoten o něj sám postarat do konce života, je utracení. Bylo tady málo smutných příběhů o tom, v jakých \"dobrých\" rukách \"na dožití\" jako \"společník\" podobní chudáci skončili? Já tohle opravdu nechápu, na jednu stranu plná huba řečí o tom, jak si to kůň zaslouží, jak chce žít, ale nechat si ho a postarat se, to ne. Hrát na city a snažit se ho někomu nacpat a přehodit na něj zodpovědnost za další osud nebožáka, to ano. Fakt nechápu. Pokud můj kůň utrpí takové těžké zranění, musím si dobře rozmyslet, zda léčit a pak řadu let živit koňského důchodce, ale aby se to takhle nějak vyvrbilo, jak píšeš, to se prostě nemá vůbec stát.

  • 82. herriotka

    @beruška

    13:41 - 17. 06. 2010

    S tebou rozumně debatovat nelze. Dokud si nepřiznáš, žes třeba udělala někde chybu a budeš se jen vykrucovat a vymlouvat a překrucovat, co jsi napsala. Ad začlenění kopavého koně do stáda- v diskuzi jistě najdeš spoustu zajímavých informací, jen trochu pohledat, už se zde podobné věci nejednou řešily. Ale ty se vlastně vzdělávat nepotřebuješ, protože děláš všechno dobře. Fakt nemám slov.

  • 83. medulka

    jak jen to říct.

    13:42 - 17. 06. 2010

    Reaguje na 80.

    já bych ti to vysvětlila. ale nebudu tady ani nastiňovat ani podobně rozmazávat celou situaci. toho koně neznáš. tu stáj a lidi v ní taky předpokládám neznáš. nemá cenu se tady dohadovat, protože ty nevíš jak to doopravdy je a asi to ani vědět nebudeš, protože já tady nehodlám plýtvat čas vysvětlováním a obhajováním aby sis pak stejně stála za svým. toho koně nezachraňovali z pouhé srandy jen tak pro nic za nic. jasně, když si někdo vezme na triko toho koně zachránit, platit mu léčbu která je pomalu dražší jak sám on dohromady a ještě slíbit, že ho bude dál živit a potom z toho couvne, není to zrovna dvakrát fér. ale já věřím tomu, že on k tomu ty důvody má. a taky věřím tomu, že ho nikdo utrácet nebude a ten kůň bude moct dožít na trávě.
    víš co bych udělala mít na to ty prachy? já bych je do něj vrazila. protože jsem se kolem toho koně motala v době kdy chodit mohl, kdy jezdil po závodech a motala jsem se kolem něj v době kdy se zranil. a vím jaký ten kůň byl předtím a jak to celé nesl a že to kůň s takovou povahou jakou má on nesl opravdu SKVĚLE.
    zkus se taky trochu vcítit do situace kdy kolem toho koně chodíš, opravdu ho znáš a víš co se s ním může stát a hlavně taky víš, že s tím nic neuděláš protože na to nemáš prachy..
    ono je totiž nejjednoduší komentovat a kritizovat když jsi toho koně vživotě neviděla a tím pádem tě ani nenapadne co bys třeba dělala. já ti to nezazlívám-přece jenom tě s ním nepoutá ani nejmenší citová vazba, jenom by ses mohla snažit to pochopit a neodsuzovat to, že se někdo pokoušel zachránit mu život a pořád se o to pokouší...

  • 84. HelenaG

    STOP

    13:43 - 17. 06. 2010

    Dámy, diskuze pod články nejsou určené k urážení a osočování druhých. Takže se, prosím, už v tomto duchu tady neventilujte. Komentáře s krávami atd. mažu.
    Díky za pochopení, HG

  • 85. herriotka

    tak naposled

    13:44 - 17. 06. 2010

    Ne, nikde nepíšu, že posláním koně je jen nějkomu vozit prdel. Pokud netrpí bolestmi, ať se klidně fláká na pastvině. Ale pokud to bude můj kůň, tak mu tu pastvinu a živobytí zaopatřím sama, ale nebudu mu shánět žádný jiný domov, už jen z obavy z toho, jak by taky mohl skončit. To ho opravdu raděj utratím

  • 86. beruška123456

    herriotka

    14:06 - 17. 06. 2010

    S tebou taky po dobrém debatovat nezle...pořád si píšeš své..ano sem tam chybu udělám, zmýlím se, udělám něco špatně, špatně se zachovám...ale já jsem narozdíl od tebe ČLOVĚK a lidé chyby dělají. Nikdo není stoprocentní a já když vím že jsem chybu udělala omluvím se! Nicméně, ty chyby neděláš???
    Ohledně kopavého koně - ty víš o tom co...ptám se znova a čekám odpověď, máš TY osobně zkušenost s kopavým koněm? máš vůbec koně? Ty víš o tom něco jak ho zbavit tohoto problému? Viděla jsi někdy jak skopal koně?? Já zkoušela spoustu taktik, rad a podobně, žádná a opravdu ŽÁDNÁ se neosvědčila...pravda je že Ivik může chodit společně s konma do lesa, ale musí jít poslední. Jsem ráda, že jsem dospěla aspon k tomuto schůdku, že malinký pokrok tam je....ale prozatím tot vše....samozdřejmě pomaličku, polehoučku snad to bude lepší a lepší, ale nedělám si naděje že to bude umět během chvilky což sama asi pochopíš doufám taky, protože kůň není stroj a má svou hlavu. Nicméně je pravda že vůbec neznáš situaci a nevíš o co go. děláš si představy, jak bys to dělala ty kdyby.....ale na kdyby nikdo nehraje a taky ty jsi zdřejmě nic takového neměla, nezažila...ty jenom říkáš teoreticky co dělat nebo co se má udělat nebo co by jsi dělala...ALE MÁŠ V TOMHLETOM NĚJAKOU ale některé příběhy neznáš a tak nedokážeš pochopit, proč někteří lidé takto jednají. Medulka má pravdu..nejjednodušší je komentovat a kritizovat to o čem nemáš zdání. Neodsuzuj něco co má ještě naději....
    nicméně si taky protiřečíš v některých věcech!!!

  • 87. HelenaG

    STOP jsem řekla

    14:29 - 17. 06. 2010

    Reaguje na 86.

    Beruško, stačilo. Zastavila jsem osobní diskuzi, vyřiďte si osobní věci po mailech, ale nedělej nám tady z toho pastvinu.
    HG

  • 88. beruška123456

    Helena G

    14:52 - 17. 06. 2010

    omlouvám se, ale asi mi ujely nervy trochu víc. Já tady nechci dělat pastvinu, ale oni tady ze měn dělají největšího tyrana! Já chtěla rady, ne pomluvy :-( já chtěla pomoct, a ne se tady nechat kamenovat. Celá diskuze od začátku je o něčem o čem jsem ani za mák nestála. Takže buď všechny tyto pomluvy a narážky skončí , nebo prosím o smazání celého článku. Nemám sílu se obhajovat, nemám chuť takto soutěžit. To si radši pomohu sama, než takové komentáře, které a to mi věřte dokážou člověku ublížit.

Ohodnoť článek:

1 2 3 4 5

Čím více bodů, tím lepší hodnocení.

Článek hodnotilo 0 čtenářů. Celkový počet bodů: 0.

Linkuj na:

Sdílej článek na Linkuj.cz Sdílej článek na Jagg.cz Sdílej článek na De.licio.us Sdílej článek na Connotea.org Sdílej článek na Facebook.com


Equichannel na Facebooku

Děkujeme
našim
partnerům: