Odyssea mého koně: Příběh plnokrevné Marney

17. 03. 2010 05:00, Aktualizováno 29. 03. 2010 11:17

Obrázky: 2

Autor: Evča Desenská Foto: archiv autorky Rubrika: Vaše příběhy Počet přečtení: 13691 Počet komentářů: 28 Komentuji zde: Ne Bookmarkován 0 krát

"S jejími původními majiteli jsme si vyměnili nespočet emailů a z jejich vyprávění mi šel mráz po zádech..." Druhý z vašich příběhů je o Marney. Všechny přišly do soutěže o krmení (a odbornou poradnu) s Fitminem a vám budiž poučením nebo inspirací...


Ráda bych se s vámi podělila o příběh jedné starší plnokrevné klisny. Její život nebyl zrovna procházka růžovým sadem, ale snažím se, aby už bylo lépe.

Marney

Není to tak dlouho, asi půl roku, co jsem si pohrávala s myšlenkou, že by bylo fajn mít ještě jednoho koníka, nejlépe kobylku a mít od ní hříbátko. Dlouho netrvalo a psala jsem inzeráty, že sháním kobylku. Ozvalo se mi hodně lidí a ani nevím proč, ale nejvíce mě zaujala nabídka starší plnokrevné kobylky, která už je březí. S jejími původními majiteli jsme si vyměnili nespočet emailů a z jejich vyprávění mi šel mráz po zádech.

Kobylka pochází z dostihové stáje, jako mladá se účastnila dostihu, není mi známo, zda se umístila, ale vím, že to je dáma s velkým srdcem a hlavně bojovník. Jako tříletá kobyla v plné síle měla ohromnou smůlu, když se vraceli ze závodů zpátky do stáje, tak do jejich přepravníků najel ve velké rychlosti nagelovanej frajer ve sportovní káře. Kobyla zůstala zaklíněna pod přepravníkem a doslova a do písmene jí to amputovalo zadní nohu. V jedné vteřině se změnil život lidem, kteří se o ni starali, a hlavně samotné kobylce, už nemohla dovádět a běhat jak se jí zlíbí. Na jejích majitelích viselo velké rozhodnutí, zda ji uspat anebo jí dát šanci aspoň na částečné uzdravení. Rozhodli se jí dát šanci a za to jim patří můj obdiv a veliké DÍKY, mnoho lidí by se na jejich místě rozhodlo jinak.

Trvalo týdny, měsíce, ba i dlouhé roky a kobylka se naučila žít se svým handicapem. Její majitelé jí pro její původ začali připouštět, což se hodně podepsalo na jejich nohách a hlavně na jejich zádech - má kapří hřbet, hříbátka si vzala svou daň. Nevím přesně, kolik jich už odchovala tato zasloužilá matka, ale podle jejího zdravotního stavu jich bylo víc, než bylo zdrávo. Přední nožičky se jí klepou, sotva se na nich udrží, zadní má nateklé, na PZ má za následek autohavárie bouli v místě spěnkového kloubu, kopyto má z částiprasklé, LZ má nateklou, jak jí nadměrně zatěžuje a ulevuje druhé noze.

při koupiKobylku, která žila doposud v Olomouci, jsme v říjnu loňského roku převezli na Sever Čech, přestože cesta byla dlouhá a klisna byla v pokročilém stadiu březosti, zvládla to více než dobře. Byl to pro ni velký šok, kobylka zvyklá být nonstop venku a dostávat jen malou hrstičku ovsa, se najednou ocitla v prostorném boxu s plným žlabem dobrot. Nechali jsme ji odpočinout a trochu se rozkoukat, než jsme jí zařadili do malého stáda březích kobylek a dorůstajících prcků. Druhý den ráno šla s ostatními ven na pastvu, kde byli až do pozdních odpoledních hodin. Na večer chodili zpátky do stájí, kde na ně čekalo seno. Marney začala dostávat 0,5 kg ječmene a 0,5 kg ovsa, dávala jsem jí do krmné dávky i vojtěškové pelety a granule ZZN, ale krmiva se ani nedotkla, ani když jsme jí to vlhčili nebo zakápli trochou oleje. Nakonec se tedy zůstalo jen u ječmene a ovsa. Koupila jsem jí vitamíny Mineralpony Baby, ale nastal problém, jak to do ní dostat. Zkoušeli jsme snad vše, až nakonec to začala přijímat zalité bylinkovým čajem. Když k nám přišla, byla docela pohublá. Na to, že byla v sedmém měsíci, vypadala spíš na 3.-4. měsíc.

Momentálně má kobylka režim: ráno dostává 4-5 kg sena, pak se dává jádro 1 l ovsa a 1 l ječmene, vitamíny Mineralpony Baby a to vše zalité bylinkovým čajem. Po necelé hodince se pouštějí ven do ohrady, kde teď v zimě bývají zhruba 3-4 hodinky. Když je hezky a svítí sluníčko, zavírají se později, když mrzne nebo hodně chumelí, zavírají se dřív. Marney se drží stranou od stáda, většinou se jde projít až na konec ohrady na kopeček, čímž dělá hroznou radost ošetřovatelům, když se zavírají a zrovna jí se nechce domů a kouká, kdo pro ni půjde do toho hlubokého sněhu. Naštěstí je to rozumná dáma a už si zvykla na tento režim, nikdo na ni nespěchá, nechá se otevřená ohrada a než se pozavírají ostatní do boxu, tak sama dorazí ke stáji. Většinou se k ní přidá ještě jedna kobylka se sloní nohou. V boxe na ni čeká další seno zhruba stejná dávka jako je ráno, 5kg, a odpoledne se dává 0,5 kg ovsa. Večer se krmí kolem 6. hodiny, kdy se dává koním seno 6-8 kg a jádro dostává večer 1 l ovsa, 1 l ječmene, kelímek 260-300 g vitamínů Mineralpony Baby, 100 g lněného semínka uvařeného a to vše zalité bylinkovým čajem.

Kobylka se dosti zpravila, narostlo jí bříško, ale zároveň je vidět, že ji začala hodně bolet záda a nožky. Hřebit by se měla v půlce února, obávám se, co bude, až porodí, zda se spraví její hmotnost, jestli se zbaví aspoň trochu bolesti zad a jestli to zvládnou ty její nohy.

Před 14 dny tu byl kopytář, když viděl, v jakém má stavu ta kopyta, řekl, že by ji raději uspal, aby se už dál netrápila, že si tu zadní špatnou nohu sešlapala a utvořil se v kopytě zánět. Kopyto jí vystrouhal tak, aby musela šlapat na druhou stranu a srovnalo se jí to, ale že je to loterie, že to může vyjít a nemusí. Po porodu se jí dají speciální podkovy a snad jí to pomůže, je to asi poslední šance, jak jí pomoct. Jeho slova mi stalé zní v hlavě, nechce se mi jí uspat, chci bojovat a nějak jí pomoct. Kobylka je odčervená, očkovaná, zuby se budou dělat na jaře.


Shrnutí (únor 2010):


Jméno koně: Marney (ale říkáme jí Máňa :-)
Pohlaví: klisna
Narozena: 16.4.1994
Plemeno: Anglický plnokrevník
Zdrav. stav: úraz: duben 1997 při cestě na dostihy (Praha) , dopravní nehoda - vozík sražen autem, měsíc léčena v Brně na klinice (utržená noha ve spěnce)


Všechny došlé příběhy mají otevřený konec. Na nás a na vás je, vzít si z nich poučení, zamyslet se nad tím, co jste právě dočetli a korigovat své kroky vždy tak, aby se naši koně měli lépe. Můžete také samozřejmě využít diskuzi pod článkem k přidání názoru či rady. 

Příběh byl zaslán do soutěže "Odyssea mého koně" o krmení a výživářskou poradnu zdarma, kterou vyhlásil EQUICHANNEL.cz společně se společností Dibaq a.s., výrobcem krmiv a doplňků zn. FITMIN. I vy nám můžete zaslat svůj příběh. Přečtěte si podrobnosti a pravidla v článku "Velká soutěž Equichannelu a Fitminu: Odyssea mého koně".

 

POZOR! Nejen koně nemocní mají šanci!

Ze všech došlých případů totiž zároveň redakce Equichannelu.cz vylosuje jednoho výherce, který získá poukaz na odběr výrobků značky Fitmin (pro koně, psy nebo kočky) v hodnotě 3.000 Kč.

společný projekt

Připojené obrázky

Komentáře

rozbalit všechny komentáře sbalit všechny komentáře

Seřadit komentáře: Od nejstaršího / Od nejnovějšího

  • 1. Eva Holubcová

    zbytecne prodluzovani

    12:34 - 17. 03. 2010

    Dobrý den,
    nechci být zlá a vím, že současná majitelka za to nemůže, ale šokovalo mě, že někdo odchovává hříbata na tak zubožené klisně. Teď nemá cenu řešit, proč s takovým zraněním nebyla utracena na místě, ale proč vlastně někdo "bezcennou" klisnu připouštěl a zvyšoval tak její utrpení - zátěž navíc pro již tak zdeformované nohy apod...
    Doufám, že nynější majitelka dá na slova kováře. Kovář jistě takováto slova nevyřkl pro nic za nic. Držím palce, ať to dopadne co nejlépe pro klisnu.

  • 2. Átek

    Stav klisny

    15:15 - 17. 03. 2010

    Z článku není jasné, zda má klisna nějaké bolesti, to že se jí klepou nohy a jednu nohu zatěžuje značně nerovnoměrně nemusí nutně znamenat stav, kdy by neměl kůň žít, ačkoliv chov na takto hendikepovaném zvířeti nebude asi nejlepší volba. Ale i s tím se asi dá vyrovnat. Ale pokud má klisna nějaké vážné bolesti bylo by asi nejférovějším řešením a snad i povinností majitele ji utratit. Zajímalo by mě, zda se jedná o tuto klisnu - http://www.equichannel.cz/nabizim-spolecnika

  • 3. Strip

    ?

    16:07 - 17. 03. 2010

    Na mě tento článek působí dojmem, že pisatelka mermomocí scháněla klisnu na hříbě a tak šáhla to této. Proč? Cena? Že už je březí=brzké narození hříběte??? Nevím, jen z tohoto článku nemám takový ten pocit: "To je frajerka, že klisně pomohla. Škoda, že takových není víc...". Nevím, no...

  • 4. blanka

    souhlas

    16:50 - 17. 03. 2010

    S Evou H., podobně na mě článek působí. Nicméně nepopírám, že majitelka je vhodný kandidát na to, aby jí někdo poradil, co je vhodné takové klisně krmit, protože to, čím je krmena nyní, to určitě není. Zajímalo by mě, na základě čeho porota vybírala "výherce".

  • 5. Átek

    k těm výhercům

    17:02 - 17. 03. 2010

    Reaguje na 4.

    Pokud vím, otiskují se všechny došlé příběhy, ne pouze výherci.

  • 6. HelenaG

    Výherci

    17:07 - 17. 03. 2010

    Reaguje na 5.

    Je to tak, zveřejňujeme všechny došlé příběhy v došlém znění, informovali jsme o tom u prvního dílu. Vaše diskuze pod nimi je nesmírně důležitá, dává těm majitelům koní zpětnou vazbu, radu.. I my jsme některým psali "mimo soutěž" svůj názor, v tomto není porota ve svých názorech nijak omezována.
    Výherce jsme zatím vybrali čtyři, až přijde jejich příběh na řadu, uvedeme to. Mezitím probíhají rozbory sena, vzorky už jsme nabrali přímo v jejich stájích, tam, kde je zdroj na nějakou dobu "stabilní" případně větší zásoba. U jednoho z koní jsme si vyžádali dodatečné informace a vyšetření, takže na to také čekáme, abychom měli všechny informace pohromadě. A připravujeme k tomu první článek o dalším postupu. Jak budou rozbory hotové, začneme.

  • 7. jaja

    ještě k otiskovaným příběhům

    18:09 - 17. 03. 2010

    Reaguje na 5.

    Protože jsme nevěděli, podle jakého klíče příběhy začít otiskovat, rozhodli jsme se, že je zveřejníme v pořadí, v jakém nám byly zasílené do redakce.

  • 8. blanka

    díky

    18:50 - 17. 03. 2010

    za vysvětlení.

  • 9. gini

    nevím

    19:13 - 17. 03. 2010

    Taky mám z článku spíš negativní pocity. Čekala bych aspoň minimální odsouzení toho, jak jednali bývalí majitelé kobylky a ujištění, že se nebude zbytečně protahovat její trápení.

  • 10. Eva Hálová

    otázka na majitelku

    19:23 - 17. 03. 2010

    Chtěla bych se jen zeptat majitelky klisny na vyjádření veta ohledně šance jejího koně na život bez bolesti.

  • 11. jaja

    můj názor na článek

    20:28 - 17. 03. 2010

    Reaguje na 9.

    V této soutěži nejde o odsuzování nikoho. To není záměrem soutěže a byli bychom rádi, kdyby se zdejší články oprostily od odsuzování. Tady jde o řešení stávajícího stavu. O to, že koně, o kterých se píše (nejen v tomto článku, ale ve všech) se dostali po různých životních poutích do rukou lidem, kteří mají snahu jim život zlepšit - nebo se o to aspoň pokusit. A hledají informace či pomoc - nebo třeba jen podebatování o své situaci.
    Mě se z tohoto článku také jeví, že klisně není dobře a že uspání by jí možná pomohlo. Ale koně jsme neviděli a je vidět, že majitelka tuto možno nezavrhuje. Nicméně v momentálním stavu je jediná nejlepší věc: klisnu udržet v co nejlepším stavu pro porod a odkojení potomka. Nebo snad měla nechat rovnou uspat březí zvíře? Nevidím nic zlého na tom, že někdo prostě chce a koupí březí klisnu. Dokonce nevidím nic na tom, že chce a koupí březi klisnu ve velmi špatném stavu - a snaží se jí pomoct, jak to v tu chvíli nejvíce jde.
    Já osobně jí velmi držím palce, protože mi je jasné, že to nebude mít lehké - pokud porod dopadne dobře, bude jistě těžké rozhodnout, co s klisnou dál. Nechat odkojit hříbě a utratit? Nebo bude její stav takový, že bude humánní ji nechat dál žít? Proč ne, třeba při dobré péči to půjde... Osobně si myslím, že rozhodně to není ani na jakékoli pracovní využití, ani na další připouštění, pouze na co nejdůstojnější dožití... Opravdu držím palce!

  • 12. jezdecka staj

    muj nazor

    20:35 - 17. 03. 2010

    Priznavam ze i ja jsem z tohoto clanku ne zrovna nadsena.Nekdy je ta "zachrana" zivota pro to zvire bohuzel ne zrovna to prave.A k takovemu urazu jeste kobylu zatezovat hribaty se mi nezda az tak uplne to spravne orechove.Ale samozrejme neznam ji osobne a tak mohu komentovat jen zprostredkovany pribeh.

  • 13. Átek

    Je to skutečně tak, jak se píše?

    21:08 - 17. 03. 2010

    Reaguje na 12.

    Taky bych měla pocit, že kobyla je před smrtí, ale opravdu nevidím jedinou informaci o tom, že tomu tak skutečně je. Na mě trochu varovně zapůsobilo podle mě přehnané tvrzení, že šlo o nohu doslova a do písmene amputovanou. Možná se pletu, ale lze vůbec koni přišít zcela amputovanou končetinu? Moc tomu nevěřím. To, že se kovář vyjádří, že kopyta jsou taková, že by bylo lepší kobylu uspat, to jsem ani nechtěla komentovat, ale takových "odborných" výroků je slyšet všude spousty. Ten kobyly hřbet je ne dokonalý, ale jsou kobyly s mnohem horším. To břicho je velice pokleslé, asi se kobyla nedokáže pohybovat natolik, aby mohla udržet alepsoň nějakou kondici. Viděla jsem koně v mnohem mnohem horším stavu, kde majiteka tvrdila, že kobylce skoro nic není, že má jen jedno oteklé očko a je podivně hubená, všichni že říkají, ať kobylku nechá utratit,a le ona nechtěla, že to jí přece nemůže udělat, raději ji chtěla darovat. A přitom i na pohled vypadala ta kobyla velice utrápeně, slepá, zasažená těžkou měsíční slepotou, celá dobitá a vyhublá, kde uspání bylo podle mě jediné rozumné řešení. Jak dopadla, nevím. To tato klisna nevypadá zrovna jako že by chtěla skákat, ale zdaleka se ani té, o které se zmiňuji, nepodobá. Autorka popisuje krmnou dávku, která by podle mě mohla vypadat jinak, ale je možné, že ani více sena kobyla nechce? No, jestli se pro klisnu najde nový majitel (pokud se nepletu a je nabízena v inzerci), myslím, že jako solečník by ani nemusela přidělávat majiteli velké strosti s udržením jejího stavu (možná) jen otázka, jak se dlouhodobé přetěžování ostatních končetin projeví, kdy a v jaké míře.

  • 14. blanka

    článek

    21:15 - 17. 03. 2010

    Mně taky nejde o žádné odsuzování. Fakt je, že není zdokladován stav klisny u bývalých majitelů, takže vlastně ani nevíme, co byl její problém - kromě trvalých následků úrazu. To, co na mě působí blbě, je to dost ovlivněno stylistikou a může to být velmi vzdáleno od pravdy. Posun v krmení a režimu, který nastal, nepovažuju nutně za zlepšení. Každopádně, pokud by chtěla majitelka pomoct se základy správného krmení březí - teď už asi laktující, špatně krmitelné starší klisny, ráda poradím s tím, čím budu vědět, abych jen nekritizovala.

  • 15. blanka

    kobyla

    21:22 - 17. 03. 2010

    Jak tak koukám, tak tenhle příběh asi nedopadl úplně šťastně, co se hříběte týče, škoda:( Snad už nikdo nebude mít touhy kobylu připouštět, na ty zadní nohy to je zřejmě obrovská zátěž.

  • 16. jaja

    kde je o hříběti?

    21:35 - 17. 03. 2010

    Reaguje na 15.

    Tak ted jsem mimo - kde je psáno o hříběti?

  • 17. Átek

    hříbata

    21:47 - 17. 03. 2010

    Reaguje na 16.

    No, nevím jestli je někde uvedená ta informace, také jsem si nevšimla, možná Adalin usuzuje z toho, že tato klisna je PRAVDĚPODOBNĚ nabízena v inzerci na rodej, možná tedy o hříbě přišla, tak proto, ale to je spekulace, musela by se vyjádřit současná majitelka. Jinak klisna dala v plnokrevném chovu v letech 1999 - 2003 5 hříbat ihned po sobě, pak byla v roce 2004 zapuštěná teplokrevným hřebcem letech 2004, 2006-2009 kdy se narodili dva potomci a to v roce 2006 a 2007. To jsou dostupné informace na internetu.

  • 18. Niki

    Potřebuje klid a lásku, ale to, že není zcela zdravá přeci není důvod k utracení

    22:16 - 17. 03. 2010

    To, že kobylka není zcela zdravá přeci není důvod k utracení a ani na fotkách nepůsobí, že by se tak trápila. Nemůže běhat o sto šest, ale pokud nemá bolesti, může užívat pokojného stáří. Vy tady rozumujete, ale vemte si, co je těžce nemocných lidí, kteří jsou např. odkázáni na vozíček či mají opravdu velké bolesti ... a přesto chtějí žít ... a tahle kobylka se mi dle fotek na utracení nejeví. Spíš potřebuje péči. lásku, klid a rozhodně už žádńá další hříbata. Co mě udivuje je, že ji dotyčná koupila jen na hříbě a pak ji prodá ... očekávala bych, že se o ní postará

  • 19. Niki

    Odkaz na Máni dostihovou kariéru

    22:22 - 17. 03. 2010
  • 20. Átek

    kde je majitelka?

    22:31 - 17. 03. 2010

    Čekala bych, že se majitelka vyjádří k tomu článku a tak celý den čekám, jak se uklidní naše diskuze, kde věštíme z křišťálové koule a majitelka sice píše do normální diskuze zde na equi a právě vložila čerstvě inzeráty a sem stále nic. Nebo jsme ji svými dost zuřivými dohady moc zastrašily? No, nedivila bych se jí, ono je na netu těžké se hájit, když ono se to od stolu všechno snáze píše, ale už samotným odesláním článku si přece musela být vědomá, že tím trochu nese kůži na trh.

  • 21. blanka

    hříbě

    08:19 - 18. 03. 2010

    Omlouvám se za čirou spekulaci, ale v jedné diskuzi majitelka psala, že se jim s hříbaty nedaří, zkuste si to dohledat ať tu nešířím něco, co jsem si možná blbě vyložila. Po pravdě po této diskuzi a vzhledem k faktu, že kobyla je nabízena dál, se majitelce nedivím, že to nechce komentovat.

  • 22. Átek

    hm

    08:34 - 18. 03. 2010

    Reaguje na 21.

    Mě je až samotné trapně, že se tady do toho tak montuju, ale mě se ta kobylka docela líbí, moc by mě zajímalo vyjádření majitelky, ale taky se jí nedivím i když to ale může vypadat hloupě, že koupí březí kobylu ve špatném stavu s vidinou hříběte a po nezdařeném pokusu je kobyla na prodej, ale ono se každý může ze dne na den ocitnout v situaci, kdy to prostě jinak nejde i když třeba úmysly byly původně jiné. A třeba si ve chvíli koupě ani neuvědomovala zdravotní stav klisny a nyní vidí, že je to příliš velké sousto. Myslím, že je v takovém případě vhodnější klisnu nabídnout, ale jestli se dá zvíře v tomto stavu PRODAT, to nevím, spíš na darování a ještě by hledala. A zase by si ji pořídil jen někdo s vidinou alepsoň jednoho hříběte.

  • 23. Strip

    ...

    10:37 - 18. 03. 2010

    Reaguje na 22.

    Jak píše Átek: \"A zase by si ji pořídil jen někdo s vidinou alespoň jednoho hříběte\". Nechci soudit a ani nesoudím...jen mi opravdu příjde, že stejně uvažovala i nynější majitelka klisny.

  • 24. Átek

    ano

    11:00 - 18. 03. 2010

    Reaguje na 23.

    Ano, ale je otázka kdo jiný by si vůbec takové koně pořizoval. Ze soucitu? Nevidím nic špatného na tom, odchovat hříbě na kobyle po úraze, jen je potřeba jí poskytnout odpovídající péči. Nevíme, zda kobyla má nějaké bolesti, kromě toho, že takové zranění s trvalými následky koně v pohybu omezuje, ale nemusí nutně znamenat bolest. Je na individuálním posouzení, zda ten který hendikep snese zátěž v březosti. Dušné kobyly se připouštějí zcela běžně a možná právě ony trpí mnohem více, zvlášť, když nejvyšší stádium březosti obvykle vychází do období, kdy se dušnost snáší nejhůře.

  • 25. Larisska

    Stav klisny

    21:29 - 19. 03. 2010

    Reaguje na 2.

    Do stáje jezdí pravidelně veterinář dá se říct že je pořád klisna po dohledem veta její stav je stabilizován nemění se klisnička je plná elánu .Pokud by se stav zhoril či bych viděla že má velké bolesti tak bych jí raději uspála ale k tomu zatím nemám důvod.Ano bohužel jí musím nabídnout začal mi jí ošklivě "rasit" valach a než aby jí honil kopal po ní či do ní kousal tak jí nabízím k němu hodnému:( Nemám z toho radost chtěla sem jí nabídnout důstojné stáří teď ji mohu nabídnout max. oddělenou ohradu kde je sama s jednou kobčou a není tohle řešení bylo mi dost na nic když sem davala inzerát hodně sem si už pořvala a mrzí mě že o mé situaci a ani o kobylce nic nevíte a hned soudíte ..Kdybych kobylu měla na hříbata tak jí hned připustím znovu proč sem to tedy neudělala ,když mi její hříbě zemřelo v náruči ???Nechci na ni chovat a kupovala sem si jí hlavně proto aby mohla v klidu užívat důchod a pastvy a ne aby byla stroj na hříbata ,ikdyž mi veterinář řekl ať jí připustím znovu že kobylka to zvladne že je už v "lepší kondci" než když sem jí ddovezla a kopytař co tu teď byl tak jí chválil zlepšila se hrozně moc je to jen o tom že se konečně o ní někdo stára a není jen na pastvě mezi krávama a člověka znala jen při kontrole hříběte :( a to že sem hned nereagovala proto nemusíte odsuzovat na eqch na úvodní stránku nelezu tak často kouknu většinou na inzerci v rychlost na diskuz a letím do stáje takže promiňte nenapadlo mě že Marney je na úvodní stránce eqch ..snad sem odpověděla na vše co vás zajímalo

  • 26. HelaS

    ...

    22:08 - 19. 03. 2010

    Reaguje na 25.

    jo, Larissko... to jsi skutečně odpověděla.

  • 27. Eva Holubcová

    Pro Larissku

    08:54 - 22. 03. 2010

    "teď ji mohu nabídnout max. oddělenou ohradu kde je sama s jednou kobčou a není tohle řešení" - proč to není řešení? pro starší nemohoucí klisnu to znamená klid od dominantních koní a má tam ještě kamarádku, řekla bych, že na tom bude lépe, než řada koní a koneckonců jako "společník" bude dělat společnost opět asi jednomu koni...Co bys dělala, kdyby to hříbě přežilo, prodávala bys z tohoto důvodu oba dva?

    Jsem z toho jen zmatená, neber to prosím Tě jako nějaké útoky, ok? Jsem daleka od toho soudit.

  • 28. Larisska

    Eva H.

    14:13 - 22. 03. 2010

    Reaguje na 27.

    Řešení to není,protože sem v nájemné stáji nemůžu proházovat koně jak se mi zlíbí, ta druhá kobylka je momentálně březí a ani ne za měsíc má termín takže Máňa pak bude pár dní sama a nevím co pak bude o své hříbátko přišla adoptovala kolegyni co stojí vedle ní v boxe a dát jí do ohrady zpátky tuto kobylku s hříbatkem tak se bojím aby mámu od ní neodhaněla opravdu nemůžu vědět co bude a jako nejlepší východisko vidím jí nabídnout hodným lidem kde bude ve společnosti koní mít pastvu a svůj klid.

Ohodnoť článek:

1 2 3 4 5

Čím více bodů, tím lepší hodnocení.

Článek hodnotilo 5 čtenářů. Celkový počet bodů: 15.

Linkuj na:

Sdílej článek na Linkuj.cz Sdílej článek na Jagg.cz Sdílej článek na De.licio.us Sdílej článek na Connotea.org Sdílej článek na Facebook.com


Equichannel na Facebooku

Děkujeme
našim
partnerům: